Vill du jobba med att på en av Nordens största kundägda bank- och försäkringskoncerner? Vi söker nu dig som vill vara med på vår resa och växa ytterligare.
Skandia Offentlig Affär fortsätter ta marknadsandelar, vinner nya kunder samt arbetar för fortsatt tillväxt. Vi söker därför en kompetent medarbetare till vårt team med erfarenhet av komplex försäljning.
Offentlig Affär är en enhet inom Skandia Försäljning med uppdrag att ansvara för försäljning och kundansvar till kommuner, landsting och kommunala bolag. Idag består Offentlig Affär av fyra Affärschefer.
Din roll
Din huvudsakliga arbetsuppgifter är att genom en strukturerad och målmedveten säljprocess inom sektorn kommuner, landsting och kommunala bolag vinna offentliga upphandlingar för pensionsadministration och försäkringsaffärer som följer av de kommunala pensionsavtalen. Du ansvarar för försäljning utifrån kundstock och geografi genom direktkontakt med arbetsgivaren och/eller tillsammans med extern förmedlare.
Exempel på arbetsuppgifter:
• att företräda Skandia i anbud och anbudspresentationer, leda arbetet vid övertagande samt löpande följa upp att ingångna avtal följs
• att skapa goda relationer med arbetsgivarens beslutsfattare, te x personal- ekonomi- och förhandlingschef
• att identifiera prioriterade upphandlingar samt arbeta proaktivt inför upphandlingar
• att leda Offentlig Affärs team till kund, ha ett nära samarbete med avtalsexperter, pensionsskuldsspecialister och kundenhet samt i förekommande fall externa förmedlare
• att bära ut Skandias totala erbjudande av till exempel pensionsadministration, förmåns- och premiesbestämda försäkringar, gruppförsäkringar, konsulttjänster
• att delta, planera och genomföra kundträffar och kundmöten
• att delta vid mässor
Du bör ha mycket god erfarenhet av att skapa och vidareutveckla långsiktiga kundrelationer. Utöver det ser vi att rollen kräver erfarenhet av:
• Minst 5-10 års erfarenhet från branschen och av liknande kvalificerad/senior försäljningsroll
• God erfarenhet av att arbeta med kommuner och landsting samt dess beslutsfattare
• God kunskap och erfarenhet om de kommunala pensionsplanerna, t ex KAP-KL och AKAP-KL
• God kunskap och erfarenhet att arbeta efter lagen om offentlig upphandling
• Kunskap om både förmåns- och premiebestämda pensioner samt riskförsäkringar
• Kunskap om olika tryggandeformer
• Förhandlingsvana
Din profil
Som person är du:
• Relationsskapande samt värdesätter och vårdar ditt nätverk
• Förändrings- och affärsorienterad, du skapar värde och söker ständiga förbättringar
• Kundorienterad med en förmåga att hitta nya affärsmöjligheter
• Driven och självgående, du tar egna iniativ, levererar alltid och ger det lilla extra
• Samarbetsvillig och delar med dig av kunskap
• Självreflekterande och trygg som person
• Analytisk och strategisk samt uthållig och agerar långsiktigt
Övrigt
Tjänsten är placerad i Stockholm. Tjänsten innebär resor över hela landet samt att du har tillgång till bil.
Varmt välkommen med din ansökan!
Privatvårdsförsäkring för alla anställda
Vår företagskultur styrs av engagemang
Balans i livet och ett bra friskvårdserbjudande
Fantastiska kollegor
Bidrar till att göra skillnad
Förmånligt Personallån
25-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!