Dagab Inköp och Logistik AB är Axfoodkoncernens gemensamma organisation för inköp, varuflödesstyrning, lager och transport till Willys & Hemköp samt butikskedjor inom Externa Affärer (fd Axfood Närlivs). Dagab Inköp och Logistik är ett dotterbolag till Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Dagab uppdrag är att bidra till att optimera försäljning samt minska kostnader inom hela värdekedjan. Målet är att vara Sveriges mest effektiva supportbolag till parti- och servicehandeln.
Hos oss ger drivkraft växtkraft – och inom koncernen utvecklas vi tillsammans.
Avdelningen Support och Administration har som huvuduppdrag att utveckla och öka kvaliteten inom de supporterande och administrativa funktionerna. Där ingår Masterdatafunktionen, som ansvarar för underhåll av masterdata för Artikel, Kund och Leverantör med syfte att effektivisera och hålla högsta kvalitet.
Vi söker nu en Masterdataansvarig Leverantör & Prisvillkor.
I denna breda roll arbetar du med administrering av information för koordinering och underhåll av uppgifter kopplat till leverantörsmasterdata, samt pris- och logistikvillkor.
Du arbetar för att samtliga uppgifter är korrekta och fungerar optimalt i hela inköps- och logistikledet. Rollen omfattar också ansvaret som kvalitetsägare för masterdata på våra leverantörer och prisvillkor.
Är du noggrann och flexibel och tycker om att ta ansvar? Vill du tillhöra ett team som jobbar tätt och ställer upp för varandra? Då kan det här vara jobbet för dig!
Du kommer exempelvis att:
Ansvara för underhåll av de centrala uppgifterna i våra system med syfte att få ett väl fungerande flöde från att det skapas ett leverantörsnummer till dess att varorna når butik
Va behjälplig mot leverantörer vid eventuella frågor
Lösa tilldelade ärenden och felanmälningar
Agera Superanvändare för Pris
Dokumentera gruppens arbetsprocesser
Delta i förbättringsarbete för att höja kvalitet och effektivisera hanteringen av masterdata
Vi söker dig:
med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, IT eller annan utbildning/yrkeserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms lämplig
som har minst 5 års arbetslivserfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, gärna i en servicefunktion
som har goda kunskaper i SAP och Excel
som har erfarenhet av butiks- / lagerarbete eller masterdata (meriterande)
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, så vi ser gärna att du är noggrann och kan arbeta strukturerat och processorienterat. Då rollen innebär många kontaktytor såväl externt som internt, är det viktigt att du är serviceinriktad, kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har god samarbetsförmåga. Vi tror också att du är flexibel och trivs med det höga tempo som tidvis förekommer. Avslutningsvis är det viktigt att du är ansvarsfull och har förmåga att självständigt driva ditt arbete framåt. Inom teamet hjälper vi varandra och du behöver därför också vara en god lagspelare.
28-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!