SJR söker till vår kund en ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning för både kund- och leverantörsreskontra. Vår kund är en global koncern inom elektronikbranschen som sitter i ljusa lokaler i Kista. Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med chans till förlängning.
Tjänstebeskrivning
I rollen som ekonomiassistent hos vår kund kommer du ha en bred roll och tjänsten kommer vara uppdelad i 50 % inom leverantörsreskontra – resekostnader och utlägg – och 50 % i kundreskontran – kundfodringar och order. Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med granskning och godkännande av reseräkningar samt hantera redovisningen av företagets resekostnader och utläggsredovisning. Vidare kommer du att hantera kundkonton och ordersläpp. Tjänsten innebär att du har en bred intern kontaktyta mot kollegor och andra avdelningar samt en extern kontaktyta gentemot kunder. I rollen kommer du att arbeta i stora flöden och du välkomnas till en positiv och dedikerad ekonomiavdelning.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller finans. Vi ser gärna att du har några års arbetserfarenhet av kund- och leverantörsreskontra eller liknande roller. Vidare önskas att du har god system- och datorvana samt utmärkta kunskaper i Office-paketet. Du bör obehindrat tala och skriva i såväl som svenska och engelska.
Som person bör du ha en stor analytiskt förmåga med uppmärksamhet för detaljer. Som person är du driven, lösningsorienterad och noggrann. Du är hängiven i ditt arbete och ger det lilla extra. Du har en mycket god kommunikativ förmåga. Vidare är du en engagerad teamplayer som fungerar utmärkt såväl i grupp som i självständigt arbete
24-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!