Inaktiv platsannons

Serviceagent till Nordea Kundservice Digitala Kanaler, Uppsala

Om tjänsten

Till Nordea Kundservice Digitala Kanaler söker vi nu dig som vill vara med och bidra till våra kunders framtidsplaner genom förstklassig service. När våra kunder strävar efter att nå sina mål och förverkliga sina drömmar finns vi där för att erbjuda en relevant lösning.  
 
Välkommen till ett team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Med ditt engagemang och din passion för att överträffa kundernas förväntningar möter du kunderna i olika kanaler där det bäst passar dem.  
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.  
 
 
Om tjänsten
Som Serviceagent möter du våra kunder via kanalerna chatt, mejl, video och telefon. Du är ofta kundens första kontakt och spelar därmed en viktig roll i att skapa en positiv kundupplevelse. Du ger förstklassig service, tips och råd kring bankens tjänster, produkter och kanaler.  
 
Dina fokusområden blir att:  
 
  • Tillsammans med dina kollegor ansvara för att skapa hög tillgänglighet, tillit och kundnöjdhet, med fokus på att lösa kundens ärende direkt.  
  • Arbeta aktivt med att skapa goda kundrelationer, där du informerar och uppmuntrar kunderna att använda alla våra kanaler.  
  • Med ett proaktivt arbetssätt fokusera på sälj- och servicemöjligheter i kundsamtalet.  
  • Du arbetar olika typer av arbetspass, även kvällar och helger.  
Alla nya medarbetare kommer få den utbildning som krävs för tjänsten. Utbildningen startar preliminärt i augusti.  
 
 
Din profil
Vi söker dig som vill jobba för att lösa kundens ärende och bidra till en ökad kundnöjdhet.  
 
Du:  
 
  • Har förmågan att sätta dig in i kundens situation, och har en naturlig fallenhet för att etablera kontakt i mötet med både kunder och kollegor.  
  • Stimuleras av att arbeta resultatinriktat, där du på ett skickligt sätt kopplar samman kundens behov med våra produkter och tjänster.  
  • Arbetar aktivt med att utveckla dina egna kompetenser och dela kunskap med kollegor, samt bidrar till ett öppet och positivt klimat.  
  • Tar till dig ny teknik som du använder i mötet med kunden.    
Du har en gymnasieexamen och goda kunskaper i såväl engelska som svenska - både i tal och i skrift.  
 
 

Publicerad den

24-03-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Uppsala
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej