Ny! Bli en av de första att ansöka

Utvecklare Kundservice i Solna

Letar du efter ett utmanande jobb som Utvecklare Kundservice? Läs vidare!

Om tjänsten

Utvecklare Kundservice

Om tjänsten:

Vill du vara med och utveckla framtidens kundservice inom en av Sveriges mest spännande dagligvaruaktörer? Du får en nyckelroll i att förbättra kundservice arbetssätt och processer – alltid med kunden i fokus.
Som

Kundserviceutvecklare

på Coop identifierar du utvecklingsmöjligheter, tar fram lösningsförslag och leder arbetet från idé till implementering. Det kan handla om förändrade rutiner, automatisering, selfservice eller anpassningar av systemstöd.

Vi söker dig som har ett hjärta för service, ett öga för förbättring och ett driv att leda utveckling framåt. Vi tror att du har hunnit samla på dig viss erfarenhet, men att du fortfarande är nyfiken, vill utvecklas och formas i rollen. Du har grunderna för att kunna projektleda, dokumentera och arbeta strukturerat.

Som Kundserviceutvecklare kommer du att arbeta med att:

  • Identifiera förbättringsområden i kundserviceprocesser och driva utvecklingsinitiativ
  • Leda och stötta implementation av nya eller förändrade system, verktyg och arbetssätt (t.ex. Chattbotar, självservice-lösningar)
  • Analysera kundfeedback, statistik och ärendedata för att skapa insikter och beslutsunderlag
  • Utveckla och dokumentera nya rutiner och processer samt stötta kundserviceteamet genom utbildningsinsatser
  • Säkerställa att kundservicearbetet efterlever aktuella lagar, regelverk och interna riskbedömningar
  • Arbeta med prognoser och resursplanering

Kvalifikationer

Vem är du?

Vi söker dig som drivs av kundorientering, förbättringsarbete och innovation. Du är noggrann, van att ta ansvar och har ett lösningsfokuserat tänk. Du har erfarenhet från kundservice i en operativ, taktisk eller utvecklande roll och trivs med att jobba tvärfunktionellt i förändringsprojekt.

Du är analytisk, strukturerad och engagerad – och gillar att förbättra, förenkla och skapa värde. Du har också förmågan att omsätta insikter till konkreta resultat

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:

  • Erfarenhet av utveckling inom kundservice, t.ex. Processer, system eller digitala lösningar
  • Förmåga att analysera data och kundinsikter för att driva förbättringar
  • Vana att arbeta i projektform och gärna i nära samarbete med IT eller digitala team
  • Erfarenhet av kundserviceverktyg som CRM- eller ärendehanteringssystem
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område, eller motsvarande erfarenhet

    Meriterande:

    Erfarenhet av automatisering, chatbot, self-service-portaler eller sömlös kundinteraktion i de kanaler vi kommunicerar med våra kunder

Personliga egenskaper som vi värdesätter:

• Engagerad och kommunikativ

• Lösningsorienterad med stark initiativförmåga

• Självständig men samarbetsvillig

• Strukturerad och nyfiken

Vårt erbjudande till dig:

Vi erbjuder dig en roll med stor påverkansmöjlighet där du får vara med och skapa framtidens kundupplevelse. Du blir en del av ett team med stort engagemang och gemensam riktning – och en arbetsgivare med ett tydligt hållbarhetsfokus. Vi erbjuder även konkurrenskraftiga förmåner, kollektivavtal, flexibel arbetstid och god balans mellan arbete och fritid. Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Solna, och vissa resor kan förekomma.

Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan senast

17 maj 2025

, då vi arbetar med löpande urval och intervjuer.

För att rättvist matcha kandidater med de krav som rollen ställer kommer vi att använda tester i urvalsprocessen.

Om företaget

För en hållbar framtid tillsammans:

Coop är Sveriges största kooperation och en ledande aktör inom dagligvaruhandeln, med över 4 miljoner medlemmar. Vi har ett stort fokus på hållbarhet och arbetar för att skapa en mer grön och rättvis framtid genom att erbjuda hållbara produkter och tjänster.

Vi tror på att en mångfald av perspektiv och erfarenheter är nyckeln till att skapa en mer inkluderande och framgångsrik arbetsplats. Därför välkomnar vi alla oavsett kön, ålder, bakgrund och etnisk tillhörighet.

TomtVåra värderingar

VälkomnandeVi är inkluderande, intresserade och omtänksamma.

InspirerandeVi är generösa och nytänkande med en passion för våra medlemmars bästa.

ModigaVi står upp för det vi tror på, vi är transparenta och vågar gå först.

AnsvarstagandeVi levererar vad vi lovar och tar ansvar för kommande generationer.

Publicerad den

20-04-2025

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Solna | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen