Ny! Bli en av de första att ansöka

KICKS Söker Head Of Campaign Planning i Stockholm

Letar du efter ett utmanande jobb som KICKS Söker Head Of Campaign Planning? Läs vidare!

Om tjänsten

KICKS söker Head of Campaign Planning

Är du datadriven, kommersiellt skarp och brinner för att skapa kampanjer och aktiveringar som levererar på tydliga affärsmål? Då kan detta vara din nästa utmaning! Vi söker en strategisk och säljdriven ledare som vill ta ansvaret för vår kampanjplanering i tre nordiska marknader – Sverige, Norge och Finland.

Som

Head of Campaign Planning

ansvarar du för all kommersiell planering kopplad till kampanjer och prisaktiviteter på både strategisk och operativ nivå. Du leder planeringsarbetet både årsvis och veckovis, och arbetar nära flera avdelningar för att säkerställa att våra kampanjer driver försäljning, stärker varumärket och möter våra affärsmål. Du ansvarar för att löpande följa upp att kampanjer och aktiveringar levererar på uppsatta mål gällande försäljning och för att proaktivt initiera kompletterande aktiviteter för att stänga eventuella gap.

Du blir en nyckelspelare i att samordna tvärfunktionella initiativ, från analys till genomförande och uppföljning. Du arbetar tätt med marknad, försäljning, controlling, inköp, CRM och e-handel, och är den som håller ihop det kommersiella kampanjarbetet – från idé till effekt.

Dina ansvarsområden

  • Leda och utveckla kampanjplaneringen i samarbete med inköp, CRM, pricing och controlling.
  • Analysera försäljningsdata och måluppfyllelse, och löpande justera kampanjplaner för att möta affärsmål.
  • Ansvara för årsplanering av kampanjer – inklusive budget, målsättning, prioritering och uppföljning.
  • Säkerställa optimering av kampanjer för maximal effekt och lönsamhet.
  • Vara strategiskt ansvarig för att marknadsavdelningens prioriteringar speglas i kampanjarbetet.
  • Koordinera kampanjer med samtliga relevanta avdelningar och säkerställa ett sömlöst genomförande.
  • Medverka i utveckling av kampanjdatabasen ur ett både affärsmässigt och operativt perspektiv.
  • Ha personalansvar för en Campaign Project Lead, inklusive coachning och utveckling. Denna person ansvarar för kampanjens operativa delar såsom kommunikation, urval och uppstart av försäljning.

Kvalifikationer

  • Gedigen erfarenhet av kommersiell planering, marknadsföring och gärna controlling.
  • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med försäljningsanalys och data som beslutsunderlag.
  • Tidigare ledarskap inom kampanjplanering eller kommersiellt marknadsarbete, helst inom retail eller FMCG.
  • Starkt strategiskt och analytiskt tänk kombinerat med operativ genomförandeförmåga.
  • Van att arbeta tvärfunktionellt i större organisationer och driva samarbete mellan flera team.

Personliga egenskaper

  • Affärsdriven och resultatorienterad med ett skarpt kommersiellt fokus.
  • Strukturerad, proaktiv och trygg i att hantera flera projekt samtidigt.
  • Kommunikativ och samarbetsvillig med förmåga att skapa engagemang.
  • Flexibel och lösningsorienterad i en snabbrörlig miljö.

Vad vi erbjuder

  • En strategisk nyckelroll inom KICKS marknadsavdelning.
  • Möjligheten att påverka och utveckla det kommersiella kampanjarbetet i tre nordiska marknader.
  • Ett engagerat team, snabbrörlig kultur och stort utrymme för initiativ.
  • Arbetsplats i moderna lokaler vid Klarabergsviadukten i Stockholm.
  • Hybridmodell – med möjlighet att arbeta på distans två dagar per vecka.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Låter detta som din nästa utmaning?

KICKS är Nordens ledande skönhetsaktör och är en del av Matas Group A/S. KICKS erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård. Med professionella skönhetsexperter och en unik omnikanal-modell erbjuder KICKS personlig service, vägledning och inspiration. KICKS har c 230 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel på varje marknad.

Vårt syfte inom Matas Group är att vi ska skapa förutsättningar för "beautiful lives". För oss handlar "beautiful" om mycket mer än bara utseende; det omfattar välmående, glädje, frihet, identitet, personlig utveckling och gemenskap. Vi önskar bygga livslånga relationer med våra kunder och vill vara relevanta och till nytta varje dag. Result, Relations & you är värderingar som präglar vårt arbete och allt vi gör.

På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter.

Publicerad den

16-04-2025

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen