Ny! Bli en av de första att ansöka

Kategoripartner i Fjälkinge

Letar du efter ett utmanande jobb som Kategoripartner? Läs vidare!

Om tjänsten

Kategoripartner

Våra medarbetare på EKO bidrar varje dag till unika shoppingupplevelser för våra kunder!

Nu söker vi en Kategoripartner till vårt huvudkontor i Fjälkinge.

Om EKO Stormarknad

EKO Stormarknad erbjuder kända varumärke till låga priser. Bolaget omsätter idag drygt 2 miljarder fördelat på 16 butiker från norr till söder.

EKO är ett familjeägt företag inom Bergendahlskoncernen och idag är vi på EKO drygt 700 anställda. EKO är ett snabbt växande bolag, med planerade nyetableringar i snabb takt framöver. Vi söker därför dig som har förmågan och energin att växa med oss.

Vad innebär jobbet som Kategoripartner på EKO Stormarknad?

Rollen som Kategoripartner har som syfte att säkerställa behovsstyrd och högkvalitativ administrativ service för bland annat inköpsorganisationen och butik. Tjänsten innefattar ett nära och behovsanpassat partnerskap med Kategorichefen samt att priser, kampanjer och sortimentsdata hanteras, kvalitetssäkras och registreras.

Vi söker därför en serviceinriktad och prestigelös Kategoripartner som har stor fallenhet för siffror, planering och noggrannhet. Du bör ha en god förmåga att se samband och avvikelser samt ett genuint intresse av att aktivt sträva efter korrekta resultat.

Vår avdelning är relativt liten varför det är extra viktigt att ha viljan och förmågan att skapa, dela och behålla gemensamma rutiner och vara backup för varandra. Du kommer rapportera till EKO Stormarknads chef för Administration och Inköpscontrolling och vara placerad vid bolagets huvudkontor i Fjälkinge.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Hantera och uppdatera artikelregister samt administrera kampanjer i system
  • Genomföra uppföljningar, avläsningar och skapa rapporter för organisationen
  • Ansvara för hantering av leverantörsavtal, leverantörsregister och leverantörsutskick
  • Ansvara för uppdateringar av sortimentslistor och andra viktiga dokument
  • Hantera helpdeskärenden från butiker samt fungera som ett filter mellan butik och Kategorichef
  • Skapa underlag för fakturering, kreditering och uppsättning av avtal för nya butiker
  • Fylla i och hantera underlag för tex kampanjer och volymförslag
  • Säkerställa att relevant information når butiker

Vem är du?

  • En gymnasial ekonomisk utbildning eller motsvarande kunskaper är ett krav
  • God svenska i tal och skrift
  • Datavana och goda kunskaper i Excel
  • Kunskap i butiksekonomi och branscherfarenhet från detaljhandeln är meriterande

Vi värdesätter förmågan att arbeta strukturerat, ordningsamt och att upprätthålla rutiner. Periodvis är tempot lite högre vilket ställer krav på att prioritera och skapa möjligheter för teamet att genomföra arbetsuppgifterna. Din samarbetsförmåga är därför extra viktig. EKO expanderar och utvecklar ständigt för att skapa möjligheter för goda affärer i framtiden. Våra medarbetare måste därför gilla förändring, vara flexibla och ha förmågan att driva projekt för att vi tillsammans ska nå framgång.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper

Tillträde

Tjänsten avser 100% och är en tillsvidareanställning men börjar med 6 månaders provanställning.

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Publicerad den

16-04-2025

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Fjälkinge
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Fjälkinge | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen