Letar du efter ett utmanande jobb som Teknisk Fastighetsförvaltare - Coop Norrbotten? Läs vidare!
COOP Norrbotten utvecklar, äger och förvaltar butikslokaler runt om i länet. Främst handlar det om 40 st COOP-butiker samt 20 st externa lokalhyresgäster. Den sammanlagda ytan är 100 500 kvm fördelat på 77 500 kvm ägda butikslokaler, 17 500 kvm inhyrda butikslokaler samt 5 500 kvm externa lokalhyresgäster.
Fastighetsavdelningen på COOP Norrbotten har ett övergripande ansvar för fastigheterna, fastighetsskötseln samt utveckling av befintliga och nya butiker. På avdelningen arbetar vi hårt och har kul på jobbet samtidigt som vi försöker förnya och effektivisera vårt arbetssätt.
Hos oss får du möjlighet att förändra och sätta din egen prägel på jobbet.
Om tjänsten
I rollen som Teknisk Fastighetsförvaltare är det du som ansvarar för fastighetsförvaltningen med särskilt fokus på tekniska frågor inom bygg och installationer där du blir sakkunnig. Det geografiska området är Norrbottens län där du även ansvarar för uppföljning och analys av energiförbrukning, föreslår och implementerar energibesparande åtgärder samt ansvarar för att säkerställa att lagar, miljö-och myndighetskrav uppfylls.
Perspektivet är att ge våra butiker bästa möjliga förutsättningar, fastighetsavdelningen är till för dem!
Exempel på arbetsuppgifter:
Tjänsten är tillsvidare på heltid med fast månadslön och arbetsplatsen ligger i Luleå på COOP Norrbottens Servicekontor med vanligt förekommande resor inom länet.
Förmåner
Som anställd hos oss har du många olika förmåner. Vi erbjuder till exempel 10 % lojalitetsrabatt varje månad på det mesta du handlar i våra butiker och online och upp till 3000 kronor i friskvårdsbidrag varje år. Vi erbjuder också kaffe, te och frukt i personalrummet samt idrottsbiljetter till en rad olika evenemang.
Din profil
För att axla denna roll behöver du goda kunskaper om tekniska installationer i byggnader, särskilt kyla och ventilation, samt byggtekniska frågor. Du behöver ha konkret erfarenhet från teknisk drift av fastigheter och kännedom om upphandling av entreprenader samt förståelse för det regelverk som styr. Som person är du ansvarstagande, organiserad och har en god problemlösningsförmåga. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga och det krävs god samarbetsförmåga med kollegor, butikschefer, lokalhyresgäster och leverantörer.
Krav:
Erfarenhet från fastighetssystem samt fastighetsteknik och/eller enbart nyfikenhet på ny teknik är positivt.
Om rekryteringsprocessen
Vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-04-15. Vi kommer att gå igenom alla ansökningar löpande och det gör att tjänsten kan tillsättas tidigare.
I vår rekryteringsprocess använder vi oss av intervjuer, intyg och referenstagning.
Coop värdesätter de kvalitéer som en jämn ålder- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
29-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!