KICKS Söker Digital Analyst i Stockholm

Letar du efter ett utmanande jobb som KICKS Söker Digital Analyst? Läs vidare!

Om tjänsten

KICKS söker Digital Analyst

Vill du vara med och utveckla en av Nordens ledande skönhetsdestinationer? KICKS söker en Digital Analyst som vill driva affären framåt genom datadrivna insikter och optimering!

Om KICKS

KICKS är en ledande skönhetsaktör i Sverige, Norge och Finland och en del av Matas Group A/S. Vi erbjuder ett holistiskt skönhetskoncept med makeup, doft, hudvård och hårvård, samt en stark omnikanal-modell där vi kombinerar digital innovation med personlig service. Just nu befinner vi oss på en spännande tillväxtresa med målet att bli den självklara destinationen för allt inom skönhet och hälsa.

Om rollen

Som Digital Analyst är du en del av KICKS e-com-team och kommer spela en nyckelroll i att analysera och optimera våra e-handelsplattformar KICKS.se, KICKS.no och KICKS.fi. Med hjälp av dataanalys identifierar du möjligheter att förbättra kundupplevelsen, öka konverteringsgraden och maximera försäljningen. Du samarbetar nära olika team för att säkerställa att våra digitala kanaler presterar på topp.

Dina ansvarsområden

  • Analysera försäljnings- och kunddata för att identifiera trender och affärsmöjligheter
  • Optimera kundupplevelsen genom att identifiera förbättringsområden och samarbeta med UX-designers, Online Visual Merchandisers och andra intressenter
  • Skapa och underhålla rapporter och dashboards i Power BI och Google Analytics 4 för att visualisera insikter och vägleda beslutsfattande
  • Göra ad-hoc analyser för att besvara specifika affärsfrågor
  • Planera och genomföra A/B-tester för att optimera funktioner, innehållsplacering och kundflöden
  • Arbeta med SQL (samt eventuellt Python/R) för att hantera och analysera stora datamängder
  • Analysera och förbättra nyckeltal som genomsnittligt ordervärde (AOV), konverteringsgrad (CR%) och andra KPI:er för att driva affärstillväxt

Vem vi söker

Vi letar efter en analytisk och affärsdriven person med ett stort intresse för e-handel och data. Du trivs i en snabbföränderlig miljö där du får omvandla data till insikter som skapar konkreta resultat.

Kvalifikationer

  • Kandidatexamen inom datavetenskap, matematik, statistik, ekonomi eller liknande
  • Minst 3 års erfarenhet av dataanalys, gärna inom e-handel
  • Goda kunskaper i SQL, Google Analytics (GA4), Power BI, Looker och Google Tag Manager
  • Erfarenhet av A/B-testning, digital analys och finansiell modellering är meriterande
  • Mycket god analytisk och problemlösningsförmåga
  • Förmåga att kommunicera komplex data på ett lättförståeligt sätt till olika team
  • Flytande engelska, och kunskaper i svenska, norska, danska eller finska är meriterande

Varför KICKS?

  • Möjlighet att påverka och driva datadriven affärsutveckling inom en ledande skönhetsaktör
  • En dynamisk arbetsmiljö med positiv och engagerad företagskultur
  • Hybrid arbetsmodell – arbeta från vårt kontor vid Klarabergsviadukten i Stockholm samt hemifrån två dagar per vecka
  • Ett inkluderande företag som värdesätter mångfald och innovation

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Publicerad den

26-03-2025

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Typ av jobb
Marknadsföring / PR
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Marknadsföring / PR | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen