Brinner du för att omsätta verksamhetens behov till vassa IT-lösningar inom web och e-handel?
Vi söker nu flera Kravanalytiker till vårt Onlineområde på vår IT-avdelning. Ta möjligheten att få vara med och forma framtiden för våra digitala lösningar!
Vi strävar efter att skapa effektiva IT-lösningar med hög kvalitet där du som Kravanalytiker har en nyckelroll som länk mellan verksamhet och IT där du fångar verksamhetens behov och översätter dessa till tydliga krav.
Vi har behov av både juniora och seniora Kravanalytiker till vårt Onlineområde. Området är den del av H&M:s IT-avdelning där vi ser till att företagets onlinelösningar fungerar och utvecklas. Här får du exempelvis jobba med vår e-handelslösning, webbanalys, lösningar för digital marknadsföring och betalningslösningar. Inom divisionen pågår kontinuerligt ett antal spännande projekt och initiativ för att på olika sätt få våra lösningar bättre och för att skapa ännu bättre kundupplevelser. För att kunna accelerera denna resa behöver vi nu få in ännu fler bra medarbetare, så ta dig an utmaningen, kom till oss och var med att sätta din touch på framtidens e-handel!
Du får möjlighet att bidra i spännande projekt och förvaltningssituationer av olika komplexitet. I din roll planerar och driver du kravarbetet, samt fångar och dokumenterar verksamhetens krav. För att lyckas i rollen ser vi att du är duktig på att kommunicera med olika typer av intressenter, är analytisk och strukturerad.
Ta möjligheten att jobba som Kravanalytiker hos oss där du blir en del av en arbetsplats där tempot är högt och vi utmanar ständigt varandra att tänka i nya banor. Vi tror på människan och uppmuntrar alltid nya idéer och egna initiativ.
H&M är en spännande plats för en karriär inom IT! Visste du att vi öppnar minst en ny butik varje vardag någonstans i världen och samtligt växer kraftigt online? Detta ställer höga krav på vår IT-miljö och ger oss många roliga utmaningar framöver. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats där vi alla växer tillsammans. Som ett av världens största modeföretag kan vi erbjuda oändliga möjligheter till en framgångsrik och internationell karriär.
Dina ansvarsområden
Som Kravanalytiker på H&M tar du stort ansvar – och har otroligt kul. Din roll består bland annat av att:
-Planera och driva kravarbete i samarbete med verksamheten samt med ditt team
- Hjälpa verksamheten med att förstå effekten av krav, samt att prioritera mellan dessa
- Fånga, förtydliga, ifrågasätta och dokumentera krav
- Analyserar krav utifrån verksamhetens mål och IT-strategi
- Hålla och facilitera workshops
- Kommunicera med olika intressenter, internt samt med leverantörer, kring behov och lösningar
- Driva möten för estimering och planering av kraven tillsammans med berörda parter
Din kompetens
Precis som alla H&M:s medarbetare är du en social, öppen, kommunikativ, försäljningsinriktad och ambitiös lagspelare med stark drivkraft och en positiv inställning. Dessutom har du dessa kunskaper och erfarenheter:
- Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med krav inom verksamhet och IT
- Erfarenhet av att dokumentera krav samt praktisk erfarenhet av att skriva User Stories
- Förmåga att kommunicera kring problem och lösningar på verksamhetsnivå såväl som på teknisk nivå
- Förmåga att snabbt sätta sig in i hur nya verksamheter och IT-lösningar fungerar
- Erfarenhet av att facilitera workshops
- Erfarenhet av att arbeta med funktionella samt icke-funktionella krav
- Kan uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska
För ett par av rollerna är det viktigt att ha erfarenhet från web/e-handelslösningar, content management samt digital media. Gällande en av rollerna behöver du ha kunskap om webbanalys och verktyg inom detta (Google Analytics, Adobe Analytics).
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med distribuerade team samt jobba/kravställa mot leverantör och erfarenhet från globala företag.
Resor i tjänsten ingår i ett par av rollerna.
Låter det intressant? Bli vår framtida stjärna!
För frågor och mer information kontakta Lovisa Ermell på eller på tel. 08-796 55 00.
Skicka CV och personligt brev senast den 15:e januari 2017.
The IT department is an important part of the company’s business and carries out operations, software development and maintenance of the company’s systems and business applications. Our goal is to supply as cost efficient IT solutions as possible in order to offer our customers “Fashion and quality at the best price in a sustainable way”. The IT-department is located in Stockholm and Borås and conduct business virtually all over the globe. The H&M group includes in addition to H&M the brands COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories and H&M Home. As an IT-department, we work with all brands.
*MonsterCAN
25-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!