Om tjänsten
NutraQ group is a leading international company in the health and beauty industry, owned by Orkla. We develop, produce and distribute a broad range of products directly to consumers through a digital and non-binding subscription-based business model with a turnover worth of 1 billion NOK. With a growing presence in 15 European countries and the USA, NutraQ holds a strong commercial standing with high standards and integrity.
Our global headquarters are located in Oslo. We are more than 200 dedicated employees representing a value chain consisting of customer consultants, marketing specialists, finance and procurement, IT and business intelligence, research and development, all with one purpose in common – always searching for new sources to help people live better everyday lives.Visit our Web page here: #xEF;»¿Job description: NutraQ befinner sig på en kontinuerlig tillväxtresa med målet att erbjuda våra kunder produkter av hög kvalitet och den bästa kundupplevelsen. Vår kundservice är därför en av de viktigaste värdeskapande avdelningarna i företaget, med fokus på kundnöjdhet och lojalitet. Vi söker därför skickliga och engagerade medarbetare inom kundservice för några av våra huvudkoncept, såsom VitaePro, Oslo Skin Lab och flera andra starka varumärken. Titta gärna på vår Company Film - NutraQ AS och lär dig mer om vårt företag och vår unika kultur!Jobbet:
NutraQ Group är på en resa mot att bygga den bästa prenumerationsbaserade affärsplattformen i Europa. Som en viktig del av vårt kundserviceteam blir du den första kontaktpunkten för våra kunder, där du tillhandahåller korrekt produktinformation och säkerställer att kunderna alltid är nöjda.
Utöver kundnöjdhet kommer du även att arbeta med försäljningsaktiviteter och aktivt bidra till att behålla våra kunder samt minska kundbortfall. På vårt kontor i Trollhättan är du en del av det svenska teamet på ca 10 personer, men jobbar också nära övriga kundkonsulenter för den norska och danska marknaden. Arbetsuppgifter:
- Ge rådgivning och support till NutraQ’s svenska kunder via telefon och mejl på ett professionellt och vänligt sätt.
- Aktivt driva merförsäljning genom att identifiera och tillhandahålla relevanta produkter och tjänster.
- Ringa upp kunder för uppföljningssamtal och välkomstsamtal för att säkerställa en överlägsen kundupplevelse.
- Hantera administrativa uppgifter relaterade till kundserviceprocessen.
Vi erbjuder dig: - Sommarjobb mellan 1 maj 2025 – 30 september 2025, eller enligt överenskommelse
- 100% sysselsättning = 37,5 timmars vecka. Arbetstiderna är mån-fre.
- En arbetsplats i moderna kontorslokaler (Innovatum, Trollhättan) och fin arbetsmiljö, ny teknik och ergonomisk arbetsplats med sitt/ståbord, ställbara stolar, balansbrädor med mera
- Möjlighet till hybridarbete
- Konkurrenskraftiga förmåner så som massage, friskvårdsbidrag, personligâ¯förbrukning av NutraQ´s produkter, fri tillgång till kaffe, te, kolsyrat vatten och frukt, gemensam frukost etc.
- Goda parkeringsmöjligheter, samt förbindelser med kollektivtrafiken.
- En inkluderande och dynamisk arbetsmiljö med sociala event, sammankomster och teambuilding
- NutraQ är Great Place to Work®-certifierat och vi investerar i våra medarbetares välbefinnande och professionella utveckling.
Vem letar vi efter?Vi vill ge våra kunder bästa möjliga service och information om våra produkter. Därför behöver du vara serviceinriktad och ha utmärkta kommunikationsfärdigheter. Det är meriterande om du har arbetat inom service tidigare, men inget krav. Vi tror att med rätt inställning och intresse för rollen går allt att lära!
Om du dessutom känner igen dig i dessa kvalifikationer, tror vi att du är rätt person för rollen:
- Resultatinriktadâ¯och får energi av att sätta och nå mål
- Proaktiv och positiv inställning till förändring och utveckling
- Trivs med att skapa och upprätthålla långsiktiga kundrelationer över telefon.
- Intresse för en hälsosam livsstil och skönhet
- Flytande i svenska språket
- Goda kunskaper i engelska, då NutraQ är ett internationellt företag
Låter detta intressant? Då uppmuntrar vi dig att skicka in din ansökan (CV och personligt brev) redan idag! Sista ansökningsdag är 28 feb 2025. Har du frågor om tjänsten? Maila rekryterande chef
För att säkerställa hög kvalitet i vår rekryteringsprocess genomför vi personlighetstester i ett tidigt skede. Vi tror på forskningsbaserade och objektiva utvärderingsmetoder för att hitta rätt person för rätt roll. Vi arbetar också med arbetsprover och referenstagning.
Extra information
- Status
- Öppen
- Önskad utbildningsnivå
- Annan
- Ort
- Trollhättan
- Typ av kontrakt
- Heltidsjobb (förstajobb)
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
- Språk
- Svenska
Trollhättan | Heltidsjobb (förstajobb) | Annan