Letar du efter ett utmanande jobb som Product Owner Till MAX Burgers Löneavdelning? Läs vidare!
Vi på löneavdelningen söker en engagerad och driven person som vill vara med på vår spännande förändringsresa! Under hösten 2025 startar vi implementeringen av ett nytt lönesystem och ser fram emot att utveckla och förbättra våra löneprocesser.
Nu söker vi dig som är en engagerad och erfaren Produktägare/Product Owner och som tycker det är kul att driva förändring och göra skillnad på riktigt!
Om rollen
Som Produktägare på Löneavdelningen på MAX får du en nyckelroll där du sätter visionen och riktningen för våra lönesystem. Du definierar målen, prioriterar produktbackloggen och ser till att vi maximerar våra system genom att balansera behoven från användaren och affären. Du är länken mellan utvecklingsteamet och användarna, samlar feedback och ser till att alla jobbar mot samma mål.
Som produktägare tar du strategiska mål och omvandlar till konkreta lösningar som skapar verkligt värde – både för användarna och för MAX som helhet. Du får vara med och utveckla nya arbetssätt och rutiner, förbättra befintliga lösningar och hitta nya idéer som gör skillnad. Du driver förändring, löser problem på vägen och ser till att användarens behov alltid står i centrum.
Framöver kan rollen även komma att innebära personalansvar. Det är en spännande möjlighet för den som vill ta ansvar för både produktutveckling och teamledning på längre sikt.
Om teamet
Vår löneavdelning sitter i Luleå och består av tio kollegor, inklusive löneadministratörer, lönespecialist och teamleader. Du blir en del av ett team bestående av tre kollegor som tillsammans ansvarar för drift, underhåll och utveckling av löne- och ärendehanteringssystem. Du rapporterar till Head of Payroll och samarbetar tvärfunktionellt med kollegor från Business Tech och HR samt andra delar av organisationen.
Vem är du?
Du är en person som skapar tydlighet i komplexa situationer och är van vid att driva förändring. Ingen dag är den andra lik – här får du använda din förmåga att tänka strategiskt och samtidigt vara praktisk, flexibel och lösningsorienterad. Du trivs med att kombinera strategiskt tänkande med en förmåga att få saker att hända.
För att trivas i rollen har du:
Meriterande är erfarenhet av att ha arbetat med agila metoder som Scrum eller Kanban, system som Visma HR+8, Kundo och Quinyx, samt kunskap om lön, HR och WFM.
Vad vi erbjuder
Hos oss blir du nyckelspelare på vår spännande förändringsresa mot ett nytt lönesystem.
Vi vill bli världens bästa burgarkedja och vägen dit är att göra världen lite godare, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Vårt Luleåkontor är nybyggt och är i modernt kontorslandskap med mycket liv och rörelse och härlig laganda. Du får som medarbetare på MAX del av uppskattade personalförmåner som friskvårdsbidrag, rabatt på MAX-mat, rabatt på flertalet gymkedjor, frukostar, after works och kanske det bästa av allt: ibland få provsmaka en nylanserad variant av Sveriges godaste burgare!
Tjänsten avser en heltidstjänst med inledande provanställning. Tillträde omgående, enligt överenskommelse. Resor kan förekomma i tjänsten.
Om processen
Du skickar in din ansökan och svarar på ett antal urvalsfrågor kopplade till tjänsten. I den här processen har vi valt att slopa personligt brev till förmån för urvalsfrågor, så ta dig gärna tiden att svara utförligt på frågorna i nästa steg. Vi använder oss av personlighetstester länge fram i processen. Urval sker löpande och vi kan komma att stänga ner annonsen innan sista ansökningsdag.
04-02-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!