Ny! Bli en av de första att ansöka

HR-administratör 50% Vikariat Till Åhléns i Stockholm

Letar du efter ett utmanande jobb som HR-administratör 50% Vikariat Till Åhléns? Läs vidare!

Om tjänsten

HR-administratör 50% vikariat till Åhléns

Arbetsuppgifter

Åhléns löfte är att erbjuda våra kunder den bästa tänkbara upplevelsen och vara platsen där livet blir enklare, bättre och härligare. Även om vi funnits i 125 år, händer det mer än någonsin hos oss på Åhléns! I takt med att vi navigerar genom en spännande förändringsfas, söker vi en HR-administratör som tillsammans med teamet är avgörande för att stödja vår transformation för en mer proaktiv organisation. Välkommen med din ansökan!

Vi erbjuder dig

Vi på Åhléns söker nu en affärsinriktad HR-administratör med lönekompetens med ansvaret för att operativt och administrativt stötta Åhléns chefer i frågor som berör anställningar, arbetsrätt och arbetsmiljö. I denna roll får du kombinera din erfarenhet av lön med dina HR-kunskaper. Du blir kontaktperson för vår outsourcade löneleverantör och ser till att löneprocessen löper smidigt. Dessutom stöttar du våra HR Business Partners i personalärenden och administrativa uppgifter.

Som HR-administratör blir du en del av People & Culture som är ett glatt och prestigelöst HR-team om ca 10 personer där vi samarbetar inom och utom funktionen.

Kvalifikationer

Vi söker dig

Vi ger dig förtroende och ansvar över ditt arbete med möjligheten att växa i en utvecklande miljö. För att trivas i rollen som HR-administratör ser vi att du är lösningsorienterad samt noggrann och strukturerad i ditt arbete. Då du kommer arbeta med breda kontaktytor har du en god kommunikativ förmåga och kan skapa goda relationer.

Till oss tar du med dig:

  • Erfarenhet av HR-administration
  • Erfarenhet av arbete med lön
  • Erfarenhet av HR-relaterat arbete från retailbranschen med kollektivavtal är meriterande.
  • Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska.

Om rekryteringen


Tjänsten är ett vikariat på 50% med start så snart som möjligt fram till och med maj 2025. Möjlighet till förlängning finns. Du är placerad på Åhléns huvudkontor på Dalagatan 100 i Stockholm.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som HR-administratör hos oss på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Med det hälsar vi dig

varmt välkommen till Åhléns!

Vi har riktigt bra förmåner

  • Generösa personalrabatter på hela vårt sortiment
  • Flexibelt arbete & balans i livet
  • Föräldralön, friskvårdsbidrag, optikrabatt m.m.
  • Intern utbildningsportal & kompetensutveckling
  • ÖppnaDörren - för mångfald och inkludering
  • 29% anställda med internationell bakgrund
  • 50+ språk representerade i bolaget
  • Aktivt hållbarhets- och miljöarbete

Om företaget

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

Publicerad den

28-01-2025

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen