Social Media Manager - Coop Östra i Stockholm

Letar du efter ett utmanande jobb som Social Media Manager - Coop Östra? Läs vidare!

Om tjänsten

Social Media Manager – Din chans att skapa engagemang och bygga community!

Brinner du för sociala medier och vet hur man skapar innehåll som fångar ögat och stannar scrollandet? Vill du ta nästa steg i en strategisk och operativ roll där du både får påverka och leverera? Vi söker nu en Social Media Manager som blir en nyckelperson i vårt digitala marknadsteam.

Om rollen

Som Social Media Manager ansvarar du för att driva vår närvaro i sociala medier framåt, både organiskt och genom köpt innehåll. Du spelar en central roll i att skapa engagerande och enhetligt material för våra butikers många lokala konton. Rollen innebär både strategiskt arbete och hands-on innehållsproduktion i nära samarbete med Content Manager och andra kollegor i teamet.

Dina ansvarsområden inkluderar:

  • Hantering av våra sociala medieplattformar, främst Meta, men även TikTok och Snapchat.
  • Ansvar från ax till limpa gällande att sätta upp kampanjer, följa upp dem och ta med dig lärdomar inför kommande kampanjer samt kravställa på gemensamma centrala Coop-kampanjer.
  • Skapa engagerande och målgruppsanpassat innehåll (inlägg, videor, grafik) som stärker varumärket och driver engagemang.
  • Arbeta med influencermarknadsföring, särskilt med fokus på microinfluencers, för att bygga relevanta samarbeten och nå nya målgrupper.
  • Stötta butikerna med strategisk och operativ support för deras lokala sociala mediekonton.
  • Analysera sociala medie-metrics, följa upp KPIs och leverera insikter som förbättrar strategier och kampanjer.
  • Omvärldsbevaka sociala medietrender och identifiera nya möjligheter för engagemang.
  • Samarbeta med marknadsteamet för att skapa integrerade kampanjer och driva kundlojalitet.

Vem är du?

Vi söker dig som har flera års erfarenhet av att arbeta med sociala medier, gärna inom retail eller en liknande bransch. Du är både analytisk och kreativ, med en stark förmåga att skapa innehåll som engagerar och levererar resultat. Du har ett öga för att identifiera möjligheter där vi kan utvecklas med hjälp av AI.

Vi tror att du:

  • Har erfarenhet av både organisk och köpt marknadsföring i sociala medier.
  • Förstår vikten av att skapa innehåll som är både enhetligt och personligt för att stärka varumärket.
  • Har god insikt i SEO och contentoptimering för sociala plattformar.
  • Har ett stort intresse och vana av att arbeta med försäljningsdrivande SoMe-kampanjer.
  • Är van vid analys och uppföljning av SoMe-kampanjer och strävar hela tiden efter att uppnå ännu bättre kampanjer och resultat.
  • Har erfarenhet och intresse av att arbeta med AI.
  • Är proaktiv, lösningsorienterad och van att hantera många parallella projekt.
  • Är analytisk med förmåga att tolka data och omvandla det till skarpa strategier.
  • Har erfarenhet av influencermarknadsföring och vet hur man bygger framgångsrika samarbeten.
  • Trivs i en dynamisk, hands-on roll där du har möjlighet att påverka och utvecklas.
  • Är en lagspelare som är van att arbeta tvärfunktionellt och söka information självständigt på en arbetsplats med många avdelningar och/eller uppdragsgivare.
  • Har ett stort intresse för mat och hälsa, och är också duktig på att omsätta ditt intresse för mat och hälsa i ditt arbete.

Vad kan Coop erbjuda dig?

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en spännande bransch och i ett bolag som har en positiv utveckling och stark tillväxt. Du blir en del av ett härligt och kreativt marknadsteam där du får utrymme att växa och göra skillnad. Rollen rapporterar till vår Chef för Digital Marknadsföring och erbjuder stora möjligheter att vara med och forma vår framtida strategi inom sociala medier.

Coop värdesätter de kvalitéer som en jämn ålder- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan

Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.

För våra slutkandidater använder vi oss av personlighetsanalys och kapacitetstest samt utför bakgrundskontroll. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

För att dina personuppgifter ska behandlas korrekt tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mejl kommer inte med i vårt urval pga GDPR-rutiner.

Kontaktperson

Maria Bodin | Chef Digital Marknadsföring & Tech Activation

Publicerad den

10-01-2025

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Typ av jobb
Marknadsföring / PR
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Marknadsföring / PR | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen