Letar du efter ett utmanande jobb som Team Leader Till Lager Åhléns City Göteborg? Läs vidare!
Arbetsuppgifter
Åhléns är destinationen med allt under ett tak i staden och online, som gör livet enklare, bättre och roligare med ett brett, attraktivt och relevant erbjudande som lockar de många. Vi ser och hjälper våra kunder som gäster - de kommer alltid först. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap skapar vi tillsammans en upplevelsedriven destination som gör skillnad för kunden.
Brinner du för ordning och reda, tycker om ett ansvarsfullt och fysiskt arbete? Då kanske du är den Team Leader som vi söker till Lagret på Åhléns City Göteborg.
Rollen som Team Leader ger dig verktyg att utvecklas mot en ledande befattning.
I Rollen som Team Leader hos oss på Åhléns är ditt ansvar att driva logistikfrågor tillsammans med Logistikchefen. Du bidrar till lagrets utveckling och arbetar mot avdelningens uppsatta mål samtidigt som du jobbar för en god och säker arbetsmiljö på lagret och i alla bakutrymmen. Vidare ansvarar du för hantering av inkommande/utgående gods, tomgods, sopor och förbrukningsmaterial samt är kontaktperson för interna och externa samarbetspartners. I det dagliga arbetet fördelar du uppgifter, coachar och utvecklar våra lagermedarbetare/varuplockare för att skapa Sveriges bästa shoppingupplevelse. Du ansvarar för att varje kund som besöker Åhléns möts av välfyllda säljmiljöer genom att jobba fram säljklara varor. Med din entusiasm engagerar och inspirerar du medarbetarna till att leverera den bästa kundupplevelsen.
Som Team Leader är du en viktig förebild och en av nyckelpersonerna för den dagliga operativa driften i varuhuset. Du jobbar nära Logistikchefen, får en bra möjlighet att utvecklas inom lagerarbete och har viljan och ambitionen att i nästa steg gå mot rollen som Logistik/avdelningschef.
Du kommer att arbeta nära och tillsammans med andra Lagermedarbetare, Visual Merchandisers och Säljare för att ge den bästa upplevelsen till alla våra kunder – alltid. Du kommer att rapportera till Logistikchef.
Kvalifikationer
Vi letar efter
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:
För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du har en god servicekänsla. Du är nyfiken på både kunder och kollegor och delar med dig av dina kunskaper och idéer. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Du är flexibel och trivs med att arbeta fysiskt i ett högt tempo i en föränderlig vardag. På ett naturligt sätt tar du egna initiativ och får saker gjorda. Du är strukturerad, ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Du bidrar till att vi har kul tillsammans och representerar Åhléns i allt du gör!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig
välkommen till Åhléns!
Vi har riktigt bra förmåner
Om företaget
Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare.
17-12-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!