Inaktiv platsannons

Inköpsassistent Till Åhléns Barn i Stockholm

Letar du efter ett utmanande jobb som Inköpsassistent Till Åhléns Barn? Läs vidare!

Om tjänsten

Inköpsassistent till Åhléns Barn

Arbetsuppgifter

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter samt lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och med omtanke som drivkraft vill vi på så sätt förenkla, förbättra och förgylla våra kunders vardag.

Vi erbjuder dig


Som Inköpsassistent hos oss stöttar du Inköpare i det dagliga arbetet och får stort eget ansvar där du blir en del av ett ambitiöst och engagerat team. Du ansvarar bland annat för:
  • Stötta Produktchefen/Inköparen i det dagliga inköpsarbetet
  • Hantering av artikeladministration
  • Säkerställa prisjusteringar, utgångsmarkeringar, rea och säsongskodningar
  • Onboarding av nya leverantörer
  • Leverensbevakning
  • Kommunikation med leverantörer, varuhus, lager och produktion
  • Insikt i inköpsarbetet och försäljning
  • Provhantering

Du blir en del av ett passionerat team om ca 10 personer. Du kommer jobba nära bland annat Produktchef, andra Inköpsassistenter och Business Controller.

Kvalifikationer

Vem söker vi?


Rollen som inköpsassistent innebär en roll som spindel-i-nätet med stor del tvärfunktionellt arbete och struktur. Därav lägger vi stor vikt vid din kommunikativa förmåga samt din förmåga att samarbeta. För att lyckas i tjänsten behöver du ha ett stort driv och vara nyfiken på att hitta nya affärsmöjligheter. Du ska ha förmågan att hantera stora mängder data och en händelserik vardag och därför ser vi att du är organiserad och initiativtagande.

Till oss tar du med dig:

  • Utbildning inom Inköp/Ekonomi
  • Tidigare erfarenhet av rollen som inköpsassistent, gärna med egen produktutveckling
  • Intresse för kategorin Barn
  • God systemkunskap med erfarenhet av Excel
  • Goda kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning vi ser gärna att du kan börja hos oss i så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns huvudkontor beläget en promenad från Odenplan i centrala Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!

Som Inköpsassistent på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig

varmt välkommen till Åhléns!

Vi har riktigt bra förmåner

  • Generösa personalrabatter på hela vårt sortiment
  • Flexibelt arbete & balans i livet
  • Föräldralön, friskvårdsbidrag, optikrabatt m.m.
  • Intern utbildningsportal & kompetensutveckling
  • ÖppnaDörren - för mångfald och inkludering
  • 29% anställda med internationell bakgrund
  • 50+ språk representerade i bolaget
  • Aktivt hållbarhets- och miljöarbete

Om företaget

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

Publicerad den

12-12-2024

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola