Letar du efter ett utmanande jobb som Marknadschef Till Willys Supportkontor I Göteborg? Läs vidare!
Vi är alla olika. Och det är härligt! Vi anställer inte människor efter en viss mall utan efter vem du är. För oss är driv och personlighet viktigare än erfarenhet och bakgrund. Det går bra för oss, och vi växer så det knakar. Nu söker vi fler glada medarbetare med rätt inställning och vilja att utvecklas!
Om jobbet
Tjänsten avser: Tillsvidareanställning.
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
Marknadschefen rapporterar till VD för Willys AB och är del i bolagsledningen. Placeringsort på Willys supportkontor i Göteborg.
Willys har gjort en resa som få företag har lyckats med. Från en liten uppstickare på västkusten till att bli en av branschens ledande aktörer och ett av detaljhandelns absolut starkaste varumärken. Vill du arbeta på ett företag där det finns väldigt goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll?
Som Marknadschef leder du bolagets marknads- och kommunikationsavdelningar. Det innebär ansvar för intern och extern kommunikation samt utveckling av Willys varumärke. I rollen i ledningsgruppen är du med och tar fram bolagets strategiska prioriteringar och driver mot dem.
Du samarbetar och representerar Willys i arbete med motsvarande roller och i olika forum inom Axfood-koncernen.
Du leder en grupp med 16 medarbetare varav en är Varumärkeschef och en är Kommunikationschef, de två rapporterar direkt till dig i din roll. Du har budgetansvar för avdelningen och där ingår också budgetansvar för medieköp inom varumärke, marknadskommunikation och butikskommunikation.
I uppdraget ingår att tillsammans med dina medarbetare leda och utveckla Willys:
• Varumärkesstrategi och marknadskommunikation kopplat till marknadsplan och mediestrategi.
• Grafiska identitet, manual och visuella design i samtliga kanaler.
• Kommunikation internt och externt inkl arbetsgivarvarumärke, press/media, sociala medier, omvärldsanalys.
• Hållbarhetsfrågor – kopplat till varumärket och uppsatta strategier och mål.
• Willys närvaro i digitala kanaler.
• Pro-och reaktiva PR-arbete, där Kommunikationschefen är talesperson i PR och pressfrågor.
• Omvärldsrelationer.
• Internkommunikation.
Om oss
På Willys arbetar vi alla mot samma tydliga mål – en viktig ingrediens som har gjort vårt företag till ett framgångsrecept. Med verksamhet i drygt 240 butiker från Kalix i norr till Trelleborg i söder och en av branschens största e-handelssajter, är vi i ständig rörelse. Det är inte alla som passar att jobba hos oss. Men många tycker att det är kul!
Lite mer om oss kommer här:
• På supportkontoret arbetar vi med allt från marknadsföring, försäljning och IT-utveckling till ekonomi, HR och bakomliggande butiksdrift.
• Willys ingår i Axfood, vilket innebär att vi har många gemensamma processer, projekt och samarbeten inom koncernen. Det i sin tur skapar många utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare, med tillfällen för kunskapsutbyte samt intern rörlighet mellan bolagen.
• Utveckla dig hos oss! Vi ger dig bra möjligheter att växa genom olika ansvarsområden och utbildningar. Med Axfoodakademien kan vi dessutom erbjuda våra anställda en rad olika utbildningar.
Om dig
Det fina med dig är att du är du! För att trivas i vårt gäng är det också toppen om du har en positiv inställning, vill ha roligt på jobbet och är en schysst kollega. Andra viktiga egenskaper är att vara prestigelös och serviceinriktad.
I den här rollen krävs också att:
• Du har en relevant högre utbildning eller annan motsvarande inriktning som arbetsgivaren finner likvärdig.
• Arbetat med marknadsföring och kommunikation i minst tio år samt drivit och utvecklat varumärke- och kommunikationsstrategier.
• Du har ett kommersiellt fokus och drivs av att skapa värde för bolaget.
• Du har ett omvittnat gott ledarskap och trivs med att jobba genom och tillsammans med andra.
• Du bör ha erfarenhet av ledningsgruppsarbete i större bolag.
• Du är en rutinerad och prestigelös kommunikatör som har lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt.
• Du är intresserad av och insatt i digitala kommunikationskanaler och digital teknik.
• Erfarenhet av detaljhandelsområdet är ett plus.
För att ta reda på om just du är den vi söker så innehåller vår rekryteringsprocess både tester och intervjuer.
Vi gör även bakgrundskontroll vid samtliga rekryteringar. Läs mer:
Så går det till när du söker jobb inom Axfood
05-12-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!