Butiksadministratör i Borås

Letar du efter ett utmanande jobb som Butiksadministratör? Läs vidare!

Om tjänsten

Butiksadministratör

Vi söker en serviceinriktad och prestigelös Administratör som har stor fallenhet för administration, planering och noggrannhet. Du bör gilla att ta ansvar och trivas med att ha många olika arbetsuppgifter.

Dina främsta uppgifter är:

  • Prisadministration
  • Fakturor
  • Inventeringsansvar
  • Personaladministration
  • Schemaläggning
  • Arbetsrätt

Utöver detta är du spindeln i nätet som håller ihop många administrativa uppgifter som annars lätt faller mellan stolarna. Vi värdesätter förmågan att vara lyhörd, ordningsam och att skapa och upprätthålla rutiner.

Prisadministrationen sköts till stor del på vårt huvudkontor så din uppgift blir att se till att den dagliga administrationen fungerar i butiken. Det innebär att hantera bland annat prisändringar, lokala kampanjer, inventering och fakturor. I rollen ingår också fakturakontroll och kontakt med leverantörer.

Du kommer ansvara för butikens personaladministration och att bistå butikschefen i personalärenden.

  • registrering och uppdatering av personaldata
  • arbetsrätt
  • lön- och tidredovisning i programmet AGDA och Tooeasy
  • stödja chefer och medarbetare kring frågor om schema, lön- och tidrapportering.
  • bemanning och schemaläggning

Du deltar själv aktivt i det dagliga arbetet i butiken. Du förstår vikten av och tar ansvar för ett gott samarbete med övriga avdelningar i butiken för att optimera försäljning och resultat.

Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger förekommer. All personal hjälps åt för att skapa de bästa förutsättningarna för kundnytta vilket det innebär att all personal ska kunna hjälpa våra kunder i kassan vid behov. Som administratör kommer du att kontinuerligt arbeta i kassa eller p annan plats i butiken både för att själv ha god kännedom och för att vi ser en stor fördel i att alla medarbetare kan ge gott värdskap och service till våra kunder 

Vi söker dig som:

- Har erfarenhet av personaladministration eller liknande administrativa roller.
- Är noggrann och gillar att säkerställa rätt utfall på såväl fakturor som i prishantering
- God kännedom om arbetsrätt och personalrelaterade processer.
- Vana vid att arbeta med bemanningssystem och lönehanteringsprogram.
- Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift, andra språk är meriterande.
- Hög integritet och förmåga att hantera konfidentiell information.
- Har en eftergymnasial utb. Inom ekonomi eller annan motsvarande relevant erfarenhet
- Mycket god datorvana då vi arbetar i flera olika system

Som person är du relationsskapande och engagerad med stort intresse för försäljning och siffror. Vi söker dig som gillar ordning och reda och som arbetar strukturerat och har förmågan att förmedla instruktioner på ett pedagogiskt sätt. Det krävs att du är kommunikativ har vilja och förmåga att samarbeta med alla medarbetare.

Vi tror att du har bäst förutsättningar att lyckas i rollen om du har några års erfarenhet av detaljhandel för att förstå pulsen och variationen av arbetsuppgifter.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Våra butiker är öppna årets alla dagar, så arbete på kvällar och helger förekommer.

Tjänsten


Tjänsten avser heltid 40 timmar/vecka och är en tillsvidaretjänst som börjar med 6 månaders provanställning.

Tillträde

2 Jan

 eller enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast den

23/12

 2025.

Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden går ut.

Publicerad den

05-12-2024

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Borås
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Borås | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen