Ny! Bli en av de första att ansöka

Chef För Service & Support Inom Butiks-IT Till Coop Sverige i Solna

Letar du efter ett utmanande jobb som Chef För Service & Support Inom Butiks-IT Till Coop Sverige? Läs vidare!

Om tjänsten

Chef för Service & Support inom Butiks-IT till Coop Sverige

Arbetsuppgifter

På Coop blir du en del av Sveriges största konsumentkraft. Med drygt 4 miljoner medlemmar har vi större kraft än någon annan att påverka. Vi som jobbar på Coop Sverige arbetar med att driva mat-Sverige framåt. Vi utvecklar hållbara matvaror och matvanor samtidigt som vi inspireras av att pröva något nytt. För om fler gör som Vi utvecklas hela mat-Sverige - häng på!

Det händer många spännande saker på Coop bl.a flera stora pågående projekt som kommer att påverka butikerna under de kommande åren.

Just nu söker vi en erfaren ledare till vårt område Service & Support vars uppgift är att ansvara för att våra butikstjänster supporteras på bästa sätt och att butikernas behov uppfylls så effektivt som möjligt.

Du kommer att arbeta med:

  • Bygga upp Service & Support-området för de butiksnära tjänsterna såsom butiksteknik & POS, infrastruktur och betalningar.
  • Arbetsledning av ditt team om drygt 10 medarbetare med olika kompetenser, såsom Service Delivery Managers, tjänsteägare och specialister för de två tjänsterna ServiceDesk och ServiceNow.
  • Tillsammans med ditt team säkerställa de operativa, taktiska och strategiska perspektiven inom affärsområdet såsom strategi och roadmap, leverans, avtal och leverantörer, bemanning och personal.
  • Du är huvudansvarig för ITSM-processerna på Coop och sätter tillsammans med processägare och andra specialister strategi och roadmap framåt för dessa processer. Du ansvarar för frågor som verktyg, way-of-working, vad som bör göras inhouse och vad som ska outsourcas.
  • Du och ditt team ansvarar också för det operativa leveransansvaret för tjänster inom Butik, Infrastruktur och Betalning för Coops butiker. I ansvaret ligger utrullningar av nya eller uppdaterade lösningar som tas fram inom tjänsterna, det vill säga planering, kommunikation, utbildning och koordinering av resurser som behöver åka ut till butikerna.

Kvalifikationer

För att vara framgångsrik i rollen ser vi gärna att du kan följande:

  • Erfarenheter från ITSM-tjänster, Service Desk och ServiceNow, gärna även med erfarenhet att upphandla dessa.
  • Mångårig arbetslivserfarenhet från liknande ledarroll med personalansvar.
  • Högskola/universitetsexamen inom relevanta områden som ex data- eller civilingenjör.
  • Erfarenhet av retail/dagligvaruhandel eller kundnära organisationer i en komplex organisation.
  • Svenska och engelska i tal och skrift.

Vem är du?

Vi söker en initiativtagande och proaktiv utförare som driver leverans av betalning genom samarbete och laganda och utifrån best-practice metodik. Rollen kräver en affärsmässig profil med ett kundcentrerat fokus och besitta förmågan att fatta välgrundade beslut utifrån resonemanget bäst för kunden och för Coop. Du behöver ha förmåga att jobba i en miljö med högt tempo och trivas i en miljö av ständig förändring.

Rollen är både operativ och strategisk med många interna kontaktytor där kommunikativ förmåga och vilja att hitta gemensamma vägar framåt är nyckeln. Som ledare på Coop är du en självklar kulturbärare och har en viktig uppgift för att få både människor och verksamhet att växa.

Dagligvaruhandeln är en stabil och samhällsviktig bransch. Coop med fyra miljoner medlemmar finns över hela landet och är en viktig del i omställningen mot en grönare och mer hållbar framtid.

Du kommer att vara del av en företagskultur präglad prestigelöshet, initiativförmåga och starka värderingar. Vi tar gemensamt ansvar och har en stark vilja att hjälpa varandra att lyckas. Vårt kontor i Solna erbjuder en modern och bra arbetsmiljö med en fantastisk

personalrestaurang

.

För att rättvist matcha kandidater med de krav som rollen ställer kommer vi att använda tester under urvalsarbetet.

Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi jobbar löpande med urval och intervjuer!

Vi har riktigt bra förmåner

  • En viktig del av Sverige
  • Alla tjänar på konsumentkraft
  • Våra medlemmar är våra ägare
  • Vi har Sveriges grönaste varumärke
  • Lätt att välja rätt
  • Klimatsmarta mattransporter

Om företaget

Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö.

Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror.

Vi värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Publicerad den

21-10-2024

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Solna | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen