Ny! Bli en av de första att ansöka

Logistics Administration Manager i Norrköping

Letar du efter ett utmanande jobb som Logistics Administration Manager? Läs vidare!

Om tjänsten

OM DU HAR VILJAN HAR VI RESTEN

Har du en högskoleutbildning inom logistik och tidigare ledarerfarenhet? Ser du dig själv som en kommunikativ, trygg och lösningsorienterad lagspelare? Nu söker vi en Logistics Administration Manager som ska leda vårt team av specialister, koordinatorer och planerare i deras dagliga arbete med att optimera flödet till butiker och digitala kunder. Är du vår nästa stjärnspelare?

Vad betyder det att vara en stjärnspelare på Stadium?

Stadiums mission är att inspirera till ett aktivt liv för alla. För att vi ska kunna bidra och göra vår mission möjlig är det viktigt att alla våra medarbetare har roligt på jobbet och har samma dröm som oss: att aktivera världen!

På Stadium har vi en ambition om en Supply Chain i världsklass där vi ständigt jobbar med att utveckla oss själva och samarbetet med våra samarbetspartners. Vi säkerställer att våra kunder får rätt produkt på rätt plats i rätt tid – det är så vi på Supply Chain aktiverar världen. Som Logistics Administration Manager ansvarar du över och leder vårt Administrationsteam som består av koordinatorer, specialister och planerare. Som team är vi lösningsorienterade då vi jobbar i en snabbrörlig miljö med olika fokusområden och vi värdesätter att ha roligt på jobbet. Som Logistics Administration Manager får du möjlighet till både yrkesmässig och personlig utveckling samtidigt som du blir en del av vårt dynamiska lag!

Läs mer om vårt lag och vårt erbjudande på vår

karriärsida

, på Instagram workatstadium eller vår LinkedIn. Klicka på länken här för att på 15 min få en inblick i hur det är att jobba på Stadium:

https://open.spotify.com/episode/32JVkwMQDd0JqlNopwJKhH?si=7bd87e607bc845cc

.

Vad innebär det att vara en Logistics Administration Manager på Stadium?

Som Logistics Administration Manager leder och utvecklar du ditt team och ger dem rätt förutsättningar för att nå avdelnings mål. Du strukturerar och optimerar flöden och jobbar både med uppföljning och utveckling av såväl kvalité, leveransprecision och saldosäkerhet. I din roll ingår det också att agera kravställare när kvalitetsmål inte uppfylls och du är operativt ansvarig över Stadium koncernens tullager. Du driver förbättringsarbete i LEAN och 5S-anda och jobbar med både uppföljning och kontroll av kostnader inom ditt ansvarsområde. Som Logistics Administration Manager sitter du med i ledningsgruppen för Logistik.

I rollen som Logistics Administration Manager har du flera samarbetsytor. Du har kontakt med samtliga lager, butiker och övriga funktioner inom Stadium med målet att förbättra, automatisera och driva digitalisering i de system och processer som ryms inom ramarna för logistikadministration. Givetvis säkerställer du också berörda medarbetare i ditt team får den support och utbildning som krävs.

Din profil:

Vi söker dig som har en logistikutbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskap förvärvad på annat vis. För att bli framgångsrik i rollen bör du vara en trygg och kommunikativ ledare och ha kunskap och erfarenhet från relevant logistikverksamhet. Du har arbetat i större logistiksystem och har erfarenhet av både logistikadministration och förbättringsarbete. Vidare är du en kompetent relationsbyggare med erfarenhet av förhandling och samarbete med tjänsteleverantörer som exempelvis tredjepartslogistiker och bemanningsföretag. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Tidigare erfarenhet av tullarbete eller av import från Mellanöstern och Asien är meriterande.

I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina ledaregenskaper och att du har ett genuint intresse för att leda och utveckla medarbetare utifrån ett värderings- och principstyrt ledarskap. För att lyckas i rollen bör du vara kommunikativ då du har flertalet kontaktytor både internt och externt. Du är drivande, handlingskraftig och ansvarstagande samt har en god förmåga att se och arbeta utifrån ett helhetsperspektiv. Vi ser gärna att du är serviceinriktad, nyfiken och pedagogisk för att på bästa sätt kunna ta dig an rollen och utveckla ditt team. Givetvis står du bakom våra värderingar och vår vision om ett aktivt liv!

Varaktighet/arbetstid:

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning.

Om rekryteringsprocessen:

Som en del i rekryteringsprocessen kommer du att få en inbjudan till din e-mail till att besvara ett personlighetstest och ett kapacitetstest. Det tar ca 30 minuter att besvara testen. Innan anställning genomförs bakgrundskontroll.

Eftersom vi alltid vill vara på tårna och göra saker så enkelt som möjligt är det inte säkert att vi väntar till sista ansökningsdag innan vi går vidare i rekryteringsprocessen. Så vänta inte med din ansökan utan sök redan idag!

Välkommen med din ansökan. Come join the movement!

Publicerad den

21-10-2024

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Norrköping
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Norrköping | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen