Ny! Bli en av de första att ansöka

Inköpsassistent Till Åhléns Mode Varumärken i Stockholm

Letar du efter ett utmanande jobb som Inköpsassistent Till Åhléns Mode Varumärken? Läs vidare!

Om tjänsten

Inköpsassistent till Åhléns Mode Varumärken

Arbetsuppgifter

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter samt lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och med omtanke som drivkraft vill vi på så sätt förenkla, förbättra och förgylla våra kunders vardag. Nu söker vi en Inköpsassistent för externa Varumärken till vårt affärsområde Mode.

Vi erbjuder dig


Som Inköpsassistent stöttar du Produktchefen i det dagliga inköpsarbetet. Du får stort eget ansvar och ansvarar för att artikeldatabasen och bidrar till att generera insikter för utvärdering och analys av försäljningen för att utveckla Åhléns framtida sortiment.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Hantering av masterdata / artikelregistrering
  • Säkerställa större prisjusteringar, utgångsmarkeringar, rea och säsongskodningar
  • Säkerställa god kommunikation med leverantörer och varuhus
  • Delta i arbetet med e-handel och andra marknadsföringskampanjer vad gäller fotoprover, bilder och produkttexter
  • Stötta produktchefer med kvalitetssäkring och korrekturläsning, för att säkerställa att samtliga kampanjer når en hög standard
  • Leverensbevakning

Kvalifikationer

Vem är du?

För att lyckas i tjänsten behöver du ha förmågan att hantera stora mängder data och en händelsestyrd vardag. Du är flexibel och har en god kommunikativ förmåga. Du har ett stort intresse för mode och detaljhandeln. Du är organiserad, stresstålig och har förmågan att få saker gjorda. Du är bra på att samarbeta och är lösningsorienterad. Till oss tar du med dig:

  • Utbildning inom Inköp eller Ekonomi
  • Erfarenhet av inköpsarbete, gärna inom detaljhandel och/eller inköp av varumärken
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning. Vi ser gärna att du kan börja hos oss i så snart som möjligt.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!

Som Inköpsassistent på Åhléns blir du en del av ett passionerat team som drivs av affärsmannaskap och entreprenörskap. Vi ger dig förtroende och möjligheten att växa i en utvecklande miljö. Med det hälsar vi dig

varmt välkommen till Åhléns!

Vi har riktigt bra förmåner

  • Generösa personalrabatter på hela vårt sortiment
  • Flexibelt arbete & balans i livet
  • Föräldralön, friskvårdsbidrag, optikrabatt m.m.
  • Intern utbildningsportal & kompetensutveckling
  • ÖppnaDörren - för mångfald och inkludering
  • 29% anställda med internationell bakgrund
  • 50+ språk representerade i bolaget
  • Aktivt hållbarhets- och miljöarbete

Om företaget

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare.

Publicerad den

26-11-2024

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen