Service Advisor Elgiganten Kungens Kurva i Huddinge

Letar du efter ett utmanande jobb som Service Advisor Elgiganten Kungens Kurva? Läs vidare!

Om tjänsten

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Vi har i dag närmare 3 700 anställda och totalt 177 Phonehouse-butiker och varuhus över hela landet. Som anställd på Elgiganten är du en del av något mycket större och verksamheten utgörs av flera viktiga funktioner såsom varuhus, butiker, e-handel, nordiskt centrallager och kundtjänst.  Bli en del av oss och var med på vår framgång!

Älskar du att bidra till en fantastisk kundupplevelse? Vi söker nu en Service Advisor som levererar service i världsklass och brinner för att ta hand om våra kunder på bästa sätt!

 

Att arbeta på Elgiganten är både roligt, utmanande och fartfyllt. Det är inte bara vårt gemensamma intresse för det vi säljer som binder oss samman. Här finner du människor – med en äkta vilja att hjälpa andra hitta glädjen i den magiska världen av teknik. I just den här rollen får du även möjlighet att kunna påverka våra kunders uppfattning om oss.  

Din roll som Service Advisor

 
Som Service Advisor kommer du arbeta inom området Operations som består av kassa, lager, support och merchandising. Det är en varierande roll där du kommer arbeta med flera olika uppgifter där du med din kompetens gör skillnad och utgör en viktig del för framgång. En stor del av vardagen handlar om att skapa den bästa möjliga kundupplevelsen, du är helt enkelt en stjärna på kundvård. Förutom att vara ansvarig för att ta betalt, assistera vid servicetjänster, produktlogistik och garantiärenden ska du även se till att det är lätt för våra kunder att handla och att de kan få med sig rätt produkt hem. Genom att optimera köpupplevelsen i varuhuset och säkerställa nöjda kunder kan vi nå våra mål, att ha förmåga att lösa problem på vägen till framgång är en annan avgörande del i rollen. Du kommer att få grundläggande kunskaper inom samtliga delar inom Operations och därmed en stor flexibilitet i din vardag. 
 

Arbetsuppgifter:

  • Merchandising:

    Ansvara för att våra produkter presenteras på ett attraktivt och säljande sätt i butiken gällande vår butiks standard och detalj nivå. Du ser till att hyllorna alltid är välfyllda och att varorna är placerade på rätt plats.
  • Kassa:

    Hantera kassasystemet, säkerställa en smidig betalningsprocess för kunderna samt hålla koll på kassaavstämning och dagliga rutiner.
  • Support:

    Ge grundläggande IT-support till både kollegor och kunder. Detta kan inkludera allt från att hjälpa till med enklare tekniska problem till att assistera med systemuppdateringar.
  • Eftermarknad:

    Bidra till en hög kundnöjdhet genom att hantera eftermarknadsuppgifter, som att följa upp med kunder, hantera reklamationer och se till att kundernas problem snabbt och effektivt löses.

Vem är du?

 
Som Service Advisor på Elgiganten är dina personliga egenskaper och motivation det viktigaste.  Du älskar att möta kund och uppnå dina mål, och såklart har roligt när du gör det! 
 

Vi söker dig som:

  • Har god förståelse för Merchandising och hur man bäst exponerar varor samt följa företagets riktnjiner som finns i våra manualer.
  • Är ansvarstagande, noggrann och gillar att arbeta i ett team.
  • Har erfarenhet inom detaljhandel och kassaarbete.
  • Är lösningsorienterad och har grundläggande IT-kunskaper.
  • Trivs med att ge högklassig service och har en stark känsla för kundvård.

Ett intresse för de varor och tjänster som vi säljer är en stor fördel men vi kommer vid din introduktion att förse dig med de kunskaper och utbildningar som krävs i rollen, allt för att du ska lyckas och trivas tillsammans med oss.   

Vilka är vi?

 
På Elgiganten tror vi att våra olikheter gör oss starkare och sammanhållningen är en styrka. Här jobbar drivna personer med intresse både för våra kunder och varandra. Vi söker nu en kollega som vill bli en del av denna gemenskap. Vår kultur är viktig för oss och i stort sett allt som du gör som medarbetare på Elgiganten genomsyras av våra tre grundstenar: Ansvarstagande, Engagemang och Effektivitet.  

De som ser möjligheter, gillar snabba förändringar och drivs av att bidra till positiva resultat brukar trivas väl hos oss. Det är personer med energi som har en förmåga att naturligt ta egna initiativ och som vill utvecklas. 

Utveckling hos oss

 
Vårt mål är att bli branschens bästa arbetsgivare och vi tror att vi når dit bland annat genom vårt goda ledarskap. På Elgiganten skapar en god ledare engagemang, arbetsglädje och motiverade medarbetare. Utveckling och interna utbildningar är något som vi valt att investera i, här innefattas träning i produktkunskap, kundmöte och ledarskapsutbildningar. 

Elgiganten erbjuder

  • Avtalsenlig lön och pension 
  • Generöst bonusavtal 
  • Förmåner inom friskvård och personalköp 
  • Internt utbildningsprogram för medarbetare och ledare 
  • Goda karriärmöjligheter
  • Ett engagerat och stöttande team som värdesätter samarbete och trivsel.

Övrig information

Anställningsform:

 Tillsvidare med inledanande provanställning

Omfattning:

 arbetstiderna innefattar även kvällar och helger

Tillträde:

Enligt överenskommelse

Publicerad den

07-09-2024

Extra information

Status
Öppen
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Huddinge
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Huddinge | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola

Ansök nu

Dela jobbannonsen