Inaktiv platsannons

Säljcoach, Färskvaror i Stockholm

Letar du efter ett utmanande jobb som Säljcoach, Färskvaror? Läs vidare!

Om tjänsten

Säljcoach, Färskvaror

  • Ansök senast: 5 september 2024
  • Stockholm

  • Hybrid

  • Ansök senast: 5 september 2024
  • Stockholm

  • Hybrid

Arbetsuppgifter

Om rollen:

Säljcoachen inom färskvaror ansvarar för att utveckla våra försäljningsledare och butikssäljare med fokus på att öka försäljningen av färskvaror - Frukt & Grönt, Bageri, Delikatess, Butikskök, Manuell Fisk och Kött. Rollen kräver en djup förståelse för butiksarbete, försäljning, kvalitet och ett stort engagemang att få våra medarbetare att växa i sina roller.

För oss på Coop är det viktigt att ständigt lära oss av varandra för det är genom utveckling vi skapar resultat! Till oss på Coop tar du med dig och bidrar med:

  • Din goda sociala förmåga och din förståelse för ett bra kundmöte
  • Din positiva inställning och engagemang
  • Din samarbetsförmåga och vilja att ta ansvar för att nå gemensamma mål

Dina ansvarsområden:

  • Säljutveckling: Utveckla och implementera försäljningsstrategier och taktiker för att öka försäljningen i våra färskvaruavdelningar
  • Coaching och Träning: Träna och coacha butiksmedarbetare i effektiva försäljningstekniker, planering, produktkunskap och kundbemötande
  • Säljstyrning: Att lära ut och träna medarbetare i att förstå kundens behov och kunna säljstyra genom att Planera, Agera och Följa upp
  • Kundrelationer: Bygga och underhålla starka relationer med och mellan butikerna för att förstå butikernas behov utifrån Coop Butiker och Stormarknaders mission
  • Produktkännedom: Ha djupgående kunskap om ditt specialistområde för att kunna vägleda butikerna på bästa sätt
  • Samarbete: Samarbeta med säljavdelningen (DC, FC), Butikschef förändring & utveckling, omställningsledare, analysavdelningen samt våra leverantörer inom respektive kategori
  • Uppföljning: Utarbeta regelbundna rapporter om försäljningssiffror, kundfeedback (NKI)

Du rapporterar till Försäljningschef.

Kvalifikationer:

  • Erfarenhet: Minst 3–5 års erfarenhet inom försäljning i butik eller på som bageri, restaurang, delikatess – som är just ditt specialistområde
  • Utbildning: Relevant utbildning inom ditt specialistområde - Deli, Bageri, restaurang, försäljning, marknadsföring eller liknande är meriterande
  • Kommunikation: Dokumenterad kommunikations- och presentationsfärdigheter
  • Analytisk Förmåga: Dokumenterad analytisk förmåga och vidgående erfarenhet av att arbeta med försäljningsdata
  • Kundfokus: Passion för kundservice och förmåga att bygga förtroende bland medarbetare i alla bolagets funktioner
  • Flexibilitet: Förmåga att anpassa sig till en snabbt föränderlig marknad och hantera flera uppgifter samtidigt

Personliga egenskaper:

  • Proaktiv och resultatinriktad
  • Starkt intresse för färskvaror och hållbarhet
  • Utmärkt problemlösningsförmåga
  • Förmåga att arbeta både självständigt och i team
  • Utvecklad kommunikativ förmåga

Arbetstid och placering:

Heltid, med möjlighet till flexibla arbetstider beroende på verksamhetens behov. Arbetet utgår från Coop Butiker & Stormarknaders huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm, men en stor del av det operativa arbetet sker ute i butik.

För våra slutkandidater använder vi oss av personlighetsanalys och kapacitetstest samt utför bakgrundskontroll. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

Några av våra medarbetare

Anna
Säljare
"Mitt jobb på Coop är som en jättegod tacos. Men istället för att slänga ner valfritt protein och grönsaker så kan jag fylla brödet med kreativitet, nyskapande och bra service."
Ismail
Säljare
"Mitt drömjobb på Coop är att bli butikschef. Därefter skulle jag vilja bli franchisetagare."

Vi har riktigt bra förmåner

  • En viktig del av Sverige

  • Alla tjänar på konsumentkraft

  • Våra medlemmar är våra ägare

  • Vi har Sveriges grönaste varumärke

  • Lätt att välja rätt

  • Klimatsmarta mattransporter

Om företaget

Coop är en av Sveriges största aktörer inom dagligvaruhandeln. Ända sedan konsumentkooperationens start 1899 har syftet varit att skapa medlemsnytta genom den samlade styrkan av medlemmarnas konsumtion. Coop ska erbjuda konsumenten prisvärda varor, ett hållbart attraktivt sortiment och tydliga butiksformat som utstrålar matglädje. Hållbarhet är en del av vårt DNA och vår affär. Coops hållbarhetspolicy, hållbarhetsstrategi och målsättningar styr vårt arbete. Coops vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Det innebär bland annat att vi ska befinna oss i framkant med vårt miljö-och hållbarhetsarbete.

Coop Butiker och Stormarknader, CBS, driver ca 200 Coop-butiker i Uppsala, Stockholmsområdet, Södermanland och Östergötland. Vi har en omsättning på ca 13 miljarder kr och är ca 5000 anställda, varav merparten är butiksanställda.

Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

TomtVåra värderingar

VälkomnandeVi är inkluderande, intresserade och omtänksamma.

InspirerandeVi är generösa och nytänkande med en passion för våra medlemmars bästa.

ModigaVi står upp för det vi tror på, vi är transparenta och vågar gå först.

AnsvarstagandeVi levererar vad vi lovar och tar ansvar för kommande generationer.

Missing Mapbox GL JS CSS

+

-

Leaflet

Coop

Stockholm | Hybrid

Publicerad den

15-12-2024

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (erfaren)
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Heltidsjobb (erfaren) | Grundskola