Inaktiv platsannons

Receptionist och kontorsvärd till Sodexos kund i Stockholm

Vi är mer än bara en... Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Det vi har gemensamt är våra värderingar; serviceanda, laganda och...

Om tjänsten

Vi är mer än bara en arbetsgivare
Hos oss får du vara dig själv! För vi vet att en inkluderande arbetsplats ger framgång och det blir roligare att gå till jobbet. Det vi har gemensamt är våra värderingar; serviceanda, laganda och utveckling. Med våra tjänster bidrar vi till ökad livskvalitet. Vi uppskattar socialt ansvar och samhällsengagemang. Vi bryr oss helt enkelt om varandra och vårt samhälle, och erbjuder trygghet, tillit och glädje.

Hos vår kund i centrala stockholm är du en i ett stort sodexoteam där vi jobbar tätt ihop för att få detta stora kontor med ca 2 000 medarbetare att vara en väloljad maskin med service i toppklass. Som receptionst och kontorsvärd är du spindeln i nätet för alla på kontoret genom att du är det första ansiktet de möts av när de kommer, hjälper dem med alla frågor de lägger och anmäler i vårat ärendehanteringssystem. Du är även synlig på kontoret när du är ute och ser efter att kontore är i det skick vi önskar och vill ha det i.  
Då du är spindeln i nätet och att vi befinner oss på ett så stort kontor så måste man gilla att ha många bollar i lyften och brinna för att alltd ge en femstjärnig service. 

Vi söker nu en medarbetare till ovanstående uppdrag. Att arbeta hos oss är varierande, utmanande och kräver stort personligt engagemang.

Du är inte bara sodexos ansikte till kundens medarbetare utan du är även kundens ansikt utåt till deras externa besökare. Vilket är många då vill har ca 200 - 300  externa besökare i veckan.

Din bakgrund bör vara inom reception och det är en fördel om du tidigare har arbetat i hospitality eftersom service är nyckelordet hos oss. Vi arbetar flexibelt och arbetsuppgifterna kan vara varierande. Det är därför viktigt att du är prestigelös, öppen och nyfiken samt ser det som en självklar uppgift att skapa en god stämning på arbetsplatsen.

 Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att bestå av:

  • Jobba i vårt ärendehanteringssystem. Vi får in ca 300-400 ärenden i veckan
  • Ta emot och registrera besökare och kunder
  • Hantera förfrågningar och beställningar per telefon, över disk och e-mail
  • Sköta om konferenslokaler och bokningar
  • Sköta utlåningen och registeringa av matrial
  • Passerkortshantering

Kvalifikationer/Krav:

  • Uttrycka dig väl i svenska och engelska i ta och skrift
  • Goda kunskaper i Officepaketet med inriktning excel och word

Personliga egenskaper:

  • Du ska vara social och trivas med att vara en knytpunkt för de anställda
  • Du ska ha ett genuint intresse för helhetslösningen kring service och människor
  • Du ska känna det utvecklande att få lösa dagliga problem på egen hand och ständigt vilja göra varje dag bättre för de anställda på kontoret och externa gäster
  • Du ska vara strukturerad och planerande
  • Du har förmågan att lyssna, kommunicera och förstå kundens behov
  • Du ska kunna hantera flera saker samtidigt
  • Du ska ha ett öga för vad som ska göras och inte vara rädd för att ta tag i saker
  • Du ska vara positiv och trivas med att arbeta i grupp och mot tydliga mål
  • Du delar våra värderingar

Anställningsform och arbetstider:
Detta är en tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning, tjänsten är på 100%, öppettiderna i receptionen är kl. 07.00-17.00 måndag - fredag.

Publicerad den

05-01-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Restaurang | Deltidsjobb