Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, City Gross, Snabbgross, Urban Deli och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart. Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val.
Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!
Tjänsten som arbetsledare för Transportledningen innebär att du tillsammans med övriga i arbetsledning leder och fördelar arbetet för en grupp medarbetare som arbetar med transportledning, så som tex transportplanerare, trafikledare och externa åkerier. Du säkerställer att rutiner, ordningsregler samt arbetsinstruktioner efterlevs och agerar förebyggande för att minimera produktionsstörningar. Som arbetsledare för transportledningen kommer du jobba nära dina medarbetare och en stor del i ditt arbete handlar om att förstå dina medarbetares vardag och utmaningar, samt säkerställa att våra medarbetare i transportledningen har rätt förutsättningar för att utföra sitt arbete med högsta möjliga kvalitet. Bland annat kommer du som arbetsledare ansvara för att den administrativa delen i vår arbetsprocess flyter på, se till så att vi jobbar på rätt sätt i våra system, analysera resultat och jobba med ständiga förbättringar och säkerställa att vi hela tider ger feedback på hur vi kan utveckla vårt arbete utifrån uppföljning och KPI:er. Du kommer även ansvara för olika projekt tillsammans med Operativ transport och produktion, samt hålla regelbundna möten med dina medarbetare.
För att lyckas i denna roll behöver du även ha en mycket god samarbetsförmåga, och ha lätt för att bygga relationer, samt förmågan att hålla våra medarbetare engagerade och motiverade. Att följa upp nyckeltal, gemensamma aktiviteter och mål är också en stor del i denna roll, då vi arbetar med ständiga förbättringar och hela tiden strävar efter utveckling av vår affär. Rollen är mestadels administrativ, och du kommer vara mitt bland dina medarbetare, i syfte att ännu bättre förstå helheten i vår transportprocess och de utmaningar vi dagligen hanterar. Du förväntas samarbeta och ha nära kontakt med övriga arbetsledare, Operativ transport och produktion. Du rapporterar till transportchef i Bålsta, Dennis Danielsson.
Den här rollen kräver grundläggande kunskaper inom arbetsmiljö och arbetsrätt samt dokumenterad erfarenhet från logistik/transportbranschen. Du behöver vara en ansvarstagande person med god organisatorisk, strukturerad och administrativ förmåga som kan samarbeta med andra avdelningar inom organisationen. Du gillar att leda med tydliga direktiv, och arbeta analytiskt och proaktivt för att hela tiden utveckla vår process. Du har lätt för att lära dig system och tycker om att arbeta strategiskt och taktiskt, samt har en förmåga att omvandla teori till praktiska rutiner. Vi tror att du gillar att arbeta med flera arbetsuppgifter parallellt och kan hantera stressiga situationer. Därtill har du förmågan att motivera och få med dig andra människor för att skapa resultat. Du har ett stort intresse för att göra skillnad, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du behöver kunna kommunicera skriftligen och muntligen på ett sakligt och tydligt sätt. Dina kunskaper inom Officepaketet är goda och det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ledande roller med personalansvar. Utbildning inom logistik är meriterande. Det är även meriterande om du arbetat med tex trafikledning, transportledning, transportadministration eller liknande. Rollen är placerad i Bålsta.
Hos oss erbjuds du en viktig roll i Dagabs uppdrag att tillgodose hela Sverige med bra, prisvärd och hållbar mat. Du kommer vara mitt i navet på marknadens bästa logistiklösning. Här får du stora möjligheter att vidareutvecklas i ett arbetsklimat som vilar på våra gemensamma kärnvärden: ”Vi utmanar”, ”Vi är starkare tillsammans”, ”Butiken är vår scen” och ”Vi har koll”.
Fastigheten i Bålsta har också tillgång till lunchrestaurang där både frukost och lunch serveras. Logistikcentret ska också vara en arbetsplats som stöttar hälsofrämjande. Det gör vi bland annat med hjälp av vår egen Dagab Running club samt tillgång till våra egna Padelbanor, ”basketplan” och pingisbord, som finns i anläggningen. Efter provanställningen får du även rabatter hos våra butikskedjor och även tillgång till att nyttja friskvårdsbidrag.
Vi strävar efter att vara en arbetsplats som drar nytta av mångfald och uppmuntrar därför fler kvinnliga sökande att söka tjänsten. Bra att veta är att Dagab har nolltolerans mot alla former av diskriminering och kränkande särbehandling. Hos oss är också mångfalden det som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Eftersom vi på Dagab värnar extra mycket om goda arbetsmiljöförhållanden utför vi slumpvisa drogtester på arbetsplatsen och tillämpar också drogtester i samband med rekryteringen.
Tillsvidareanställning som inleds med provanställning på 6 månader.
29-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!