Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.
Här på Åhléns City Stockholm ska shoppingen vara en upplevelse. Kunden ska inspireras och guidas till noga utvalda varumärken och lösningar för livets alla stunder. Som säljare med just dina kunskaper inom doft och skönhet ska du vara den som ger våra kunder detta.
Hos oss ska kunden alltid känna sig välkommen, känna att det är enkelt att handla och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Drivs du av försäljning, service och människor? Tycker du om och har kunskaper om Dofter? Då kanske du är den säljande doftspecialist vi söker till vår avdelning med ansvar för dofter som Parfum de Marly, Roja och Amouage på Åhléns City Stockholm.
Vi erbjuder dig
Som Säljare på Åhléns är ditt uppdrag att bidra till försäljningen. Det gör du genom att ta aktiva kundkontakter och erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Ditt uppdrag är att leverera den bästa kundupplevelsen för alla – alltid. Du kommer bland annat att:
Du jobbar i team och övriga roller i varuhuset kan till exempel vara Visual Merchandiser som ansvarar för varuhusets totala säljmiljö, Makeupartister och Hudterapeuter. Du kommer att rapportera till avdelningschef för skönhet och doft.
Vi letar efter
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:
För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och har en hög servicekänsla. Du är målinriktad med stora ambitioner att göra allt för kunden. Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Att vara flexibel och hålla ett högt tempo är en självklarhet. Du är effektiv men ändå noggrann med det du gör. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer.
Vi erbjuder just nu en tillsvidareanställning på 30 h/vecka. Arbetstiderna kan variera mellan 09:00-20:00. Du jobbar på schema som sträcker sig över helger och vardag. Vi ser gärna att du kan börja hos oss den från 16/10. Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Om du gör ett bra jobb hos oss finns goda chanser att utvecklas och få nya utmaningar inom Åhléns.
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet.
Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.
29-09-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!