Gothia Towers är en plats för möten och upplevelser för människor från hela världen. Ett fyrstjärnigt hotell med 1200 smakfullt inredda rum och magnifik utsikt över staden samt flera populära restauranger och barer med något för alla smaker. Här finns över 40 000 kvadratmeter upplevelseyta för fest, evenemang, show, konferens och kongress – allt under ett tak. Gothia Towers är en del av Svenska Mässan Gothia Towers.
Med våra 1200 rum är Gothia Towers ett av Europas största hotell och tillsammans med Svenska Mässan skapar vi varje år upplevelser för ca 1,8 miljoner besökare. Vår vision är att bli Europas mest attraktiva mötesplats och söker nu en Guest Service Manager som vill var med på denna spännande resa med oss.
Om rollen
Din viktigaste uppgift som Guest Service Manager är inspirera ditt team att tillsammans leverera ett personligt bemötande med gästens behov i fokus. I nära samarbete med kollegorna i receptionen och Guest Relations säkerställer ni att våra gäster får en vistelse utöver det förväntade. Det kan handla om allt från tips på restauranger och utflykter till enklare saker som behöver åtgärdas på gästens rum.
I rollen ingår planering av flöden och logistik både utomhus och inomhus så som gästparkering, taxi, passage för mäss- och kongressbesökare mm. Du har ett nära samarbete med vår Front Office Manager gällande planering av driften, optimering av bemanning med gemensamma resurser och även estimering av kostnader och uppföljning av nyckeltal.
Inför lovperioder ingår planering och drift av vårt populära Kidz Koncept med fokus på aktiviteter för våra yngsta gäster.
Rekrytering och introduktion av nya medarbetare är en förekommande del av rollen.
Du rapporterar till Director of Hotel & Spa och ingår i ledningsgruppen för Hotel & Spa.
Vem är du?
Vi söker dig som har minst tre års dokumenterad erfarenhet av en serviceroll i ledande position, ledarskap och personalansvar inom större hotell eller annan verksamhet inom besöksnäringen. Det är meriterande om du har en utbildning inom Hospitality Management eller motsvarande. Exempel på framgångsrika projekt och aktiviteter som lett till ökad trivsel för gäst och besökare är även det meriterande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska.
Vi tror att du är en driven, strukturerad och prestigelös person, som har ett högt engagemang och som brinner för service. Du står för handlingskraft och är en positiv kraft att räkna med. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och är flexibel, lösningsorienterad och kan ta tag i arbetsuppgifter där det behövs.
Du är en trygg ledare som motiverar och inspirerar dina medarbetare till att utvecklas och våga ta egna initiativ. Du arbetar aktivt på både grupp- och individnivå med mål och uppföljning, både inom merförsäljning och gästbemötande.
Varför ska du välja oss?
Vi är ett stort och sammansvetsat team med positiva och sociala kollegor. Med mycket glädje, mod och engagemang jobbar vi tätt ihop för att ge den bästa helhetsupplevelsen till våra gäster. Varje dag. Året om. Här får vi vara med och bidra till att skapa den mest attraktiva mötesplatsen i Europa vilket gör det roligt att gå till jobbet! I vår dynamiska verksamhet finns mycket erfarenhet och kunskap inom flera yrkesområden och med våra många olika verksamheter finns ett stort antal möjligheter som kan sträcka sig över en hel karriär.
Om tjänsten
Tjänsten är ett vikariat under en föräldraledighet på ett år. Sista ansökningsdag är 15/10 och rekrytering sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
För att matcha rätt person med rätt jobb har vi i denna rekryteringsprocess valt att låta slutkandidaterna genomföra två tester. På detta sätt ökar vi chansen att på ett objektivt och opartiskt sätt hitta rätt kandidat samt att säkerställa att du som blir anställd har rätt förutsättningar för att lyckas i din roll.
29-09-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!