Inaktiv platsannons

Demand Planner i Stockholm

Vår breda verksamhet gör att vi kan erbjuda livslånga karriärmöjligheter med olika inriktning inom varierande branscher, länder, företag och specialistområden. På Lantmännen slutar du aldrig lära dig nya saker.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 10 september 2023
  • Arbete på plats
Arbetsuppgifter

Motiveras du av att ta dig an en nyckelroll inom Supply Chain, med flera kontaktytor i vår internationella organisation? Har du ett tydligt affärsfokus och drivs av att arbeta med förbättringar av både system och processer? Tillsammans med teamet inom Planning samt en lyhörd chef som både sporrar och utmanar dig, har du nu chansen att bidra till Lantmännen Unibakes resa och till en Supply Chain-organisation i världsklass!

Det här kommer du att göra:
Som Demand Planner har du en central roll i organisationen med stor möjlighet att påverka hela varuflödet. Du kvalitetssäkrar och förbättrar vårt prognosarbete och ditt arbete bidrar till att vi tar rätt beslut i vår S&OP-process. Uppdraget innefattar också att utveckla effektiva processer, stötta försäljningstillväxt och ökad lönsamhet.

I rollen arbetar du nära verksamheten och i tätt samarbete med Key Account Managers, marknadsavdelning, finans och Operations. Vi ser att du har ett intresse av och förståelse för affären. Du driver och/eller deltar i dialog och samarbeten med kund. Du agerar proaktivt, ser och driver förbättringsaktiviteter.

En stor del av arbetet är kopplat till att validera prognos, integrera kampanj/kampanjanalyser, försäljningsutfall och försäljningstrender samt produktens livscykel. Som Demand Planner är du även superuser i Sverige för vårt system SO99+. Du ingår också i ett större globalt nätverk för Demand Planners där kunskap och erfarenheter utbyts.

Du säkerställer rapportering och uppföljning av nyckeltal samt arbetar med framtagande av rapporter. Vi ser att du har en god förmåga att analysera stora mängder data på ett effektivt sätt.

Vi letar efter dig som trivs att agera självständigt och driva förbättringar och utveckling. Vi ser att du har ett genuint intresse och nyfikenhet för hela varulödeskedjan, samt vill utveckla din kompetens för Supply Chain och säljverksamheten.

Du rapporterar till Supply Chain Manager. Supply Chain organisationen inkluderar Planning, Customer Service och Lager och Logistik. Supply Chain tillhör Operations på Lantmännen Unibake. Vi värdesätter öppenhet, helhetssyn och handlingskraft för att gemensamt nå våra mål.

Kvalifikationer

Det här behöver du för att lyckas och trivas

Du har:

  • En examen från universitet eller högskola t ex civilingenjör eller civilekonom
  • Erfarenhet av Supply Chain och specifikt planeringsprocesser och prognosplanering
  • Det är önskvärt med erfarenhet av FMCG alternativt snabbrörliga produkter i annan bransch
  • Erfarenhet av att bygga nätverk och relationer
  • Erfarenhet och kunskap av att leda förbättringsarbete
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då kommunikationen sker på båda språken
  • Goda färdigheter i IT-system (ERP, planeringssystem, Officepaketet, etc.)
  • Meriterande med erfarenhet av producerande industri, arbete med standarder samt projektledning

Du är:

  • Drivande och har en förståelse för affären
  • En teamspelare, som bygger interna och externa relationer på tillit och värdesätter dem högt
  • Tydlig, lyhörd och beslutsmässig
  • Analytisk, strukturerad i ditt arbetssätt och motiverad av att arbeta mot uppsatta deadlines
  • Lösningsorienterad och proaktiv med ett starkt fokus på utveckling och förbättring
  • Modig, vågar utmana status quo och komma med egna idéer

Vad vi erbjuder dig
Lantmännen är en stor internationell koncern och vi har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Come work with people with an appetite for more!

Låter det intressant?
Vi hoppas det! Välkommen med din ansökan senast den 10 september 2023. Urval kommer att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Anna-Karin Lomakka (Supply Chain Manager) 010-556 08 03 eller vid frågor om rekryteringen kontakta Emma Krusell (HR Business Partner) 010-556 39 24.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad den

09-03-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Lantbruk
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Lantbruk | Deltidsjobb