Välkommen till Hemköp, vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning och tydliga gemensamma värderingar - kärleken till mat genomsyrar allt vi gör.
Hemköp erbjuder en jämställd arbetsmiljö och hos oss får du en bra balans mellan jobb, fritid och familj.
För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och bättre beslut. Vi uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla tjänster.
Vi inom Hemköp och Tempo är stolta över att för andra året i rad ha utsetts till "Årets Karriärföretag" när Sveriges främsta arbetsgivare listas av Karriärföretagen. Utmärkelsen delas ut till de arbetsgivare i Sverige som anses vara mest attraktiva för studenter och yrkesverksamma att göra karriär på.
Nu söker vi dig som älskar att arbeta med mat till vårt e-handelsteam på marknadsavdelningen.
Vi söker dig som är serviceinriktad, är en fena på redaktionellt arbete och att anpassa content till webbanvändande så att alla kunder får en härlig upplevelse på våra sajter.
I ditt arbete ingår att ansvara för all framtagning och publicering av säljande och inspirerande content och texter för vår webb, e-handel och app. Du strukturerar arbetet med innehåll, utveckling, trafikflöden och tekniska frågor. Du tar kontakt för samarbete med produktionsledare, specialister och kreatörer samt med övriga intressenter innanför och utanför bolaget. Inom teamet äger vi hela strategiska utvecklingen och förvaltningsplanen för de digitala kanalerna vilket innebär att du kommer få vara med och utveckla contentarbetet ur ett användarperspektiv med tex. kundresor i samråd med övriga specialister inom teamet. I ditt ansvarsområde ingår även uppdatering av innehåll på Tempo.se.
Vi söker en erfaren webbredaktör med goda kunskaper inom innehållsarbete för digitala kanaler, för SEO-anpassad webbkommunikation och content, både vad gäller egen produktion och som beställare. Vi ser även att du har goda kunskaper inom språk och visuell kommunikation där du kan webbanpassa central kommunikation från marknadsavdelningen (tex. reklamkampanjer) till konverteringsdrivande content. För att lyckas i rollen är du van att arbeta med användardrivna arbetsprocesser och har grundläggade UX, och CX-kännedom. Du är en lyhörd, engagerad, strukturerad och proaktiv person som vill fortsätta utveckla innehållet i våra digitala kanaler till nästa steg. Du är även flexibel och självgående och du trivs med att ha och ta eget ansvar. Du arbetar mestadels med operativa arbetsuppgifter och i team med vår E-Commerce Manager och Online Merchandiser.
• Ansvarar för att innehållet i Hemköps digitala kanaler som webb, e-handel och app är uppdaterade och följer marknadsplaner och att proaktivt ta fram inspirerande och informativt innehåll som berikar upplevelsen för Hemköps kunder.
• Att content och texter är webb- och SEO-anpassat.
• Utvecklar innehållsstrukturen och arbetsprocesser för Hemköps webb, e-handel och app inom det egna ansvarsområdet.
• Analyserar och utvecklar kanalernas innehåll för bästa möjliga effekt.
• Säkerställer kanalernas funktionalitet och kravställer vidareutveckling tillsammans inom teamet.
• Deltar aktivt i att utveckla kommunikationsstrategi och kommunikationsplan för våra webbsidor.
• Akademisk utbildning inom media- och kommunikationsvetenskap, eller liknande utbildning inom digital content eller e-handel.
• 3-5 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll, gärna från en större organisation inom detaljhandel.
• Goda kunskaper av att arbeta i CMS och webbpubliceringsverktyg. Erfarenhet av att ha arbetat med SAP Hybris och Episerver är meriterande.
• Goda kunskaper inom SEO och att webbanpassa texter som är konverteringsdrivande.
• Goda kunskaper inom Adobe-programmen som Photoshop, InDesign och Illustrator för att kunna utföra egen innehållsproduktion och webbanpassning av material.
• Erfarenhet från analysarbete från tex. Google Analytics och Hotjar
• Erfarenhet från detaljhandeln samt samarbete med inhouseavdelning är meriterande
Vi är placerade i fina lokaler på Torsplan i Stockholm. Du ingår i e-handelsteamet, ett härligt team med matälskare på tio personer och du rapporterar till Head of Ecommerce & Omnichannel.
26-11-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!