Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.
Åhlens genomgår just nu en stor förändringsresa. Med målet att investera i den fysiska handeln och göra våra varuhus till en upplevelsedestination utöver det vanliga.
Nu söker vi en medarbetare till ett pilotprojekt. Där utvalda varuhus med förstärkt bemanning, utvecklar vårt nya servicekoncept – med kunden i fokus.
Ta chansen att vara med på vår spännande resa!
Drivs du, precis som vi, av bra service och att ge kunden den lilla extra omtanken? Då kanske du är den Teamleader vi söker till Åhléns Frölunda Torg.
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Våra kunder ska alltid känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, bli inspirerade och kunna lita på oss.
Älskar du försäljning, personlig service, att möta människor och att arbeta tillsammans? Då är du kanske den Teamleader vi söker till Åhlens Frölunda Torg Göteborg.
Ditt uppdrag som Teamleader
I enlighet med Åhlens strategi, värderingar, policys och processer verka för att nå gemensamma och individuella mål inom ramen för Åhlens verksamhet.
Leverera den bästa kundupplevelsen för alla, alltid. Du arbetar med mekanisk försäljning utifrån alla delar i kundmöte samt med personlig försäljning. VI förväntar oss att du är ett föredöme i personlig försäljning.
Du är avdelningschefens högra hand och bistår i den dagliga verksamheten, du får en möjlighet att utvecklas i din roll som säljare och har viljan och ambitionen att i nästa steg gå mot rollen som avdelningschef.
Du coachar och utvecklar säljare i kundmötet och är ett föredöme i detta. Du är en av varuhusets ambassadörer i Sveriges bästa shopping- och serviceupplevelser och i detta är du ansvarig när avdelningschefen inte är på plats.
Du jobbar i team och övriga roller i varuhuset kan till exempel vara Visual Merchandiser som ansvarar för varuhusets totala säljmiljö, säljare på flera avdelningar samt avdelningschefen som du också rapporterar till.
Vi letar efter
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre.
VI förväntar oss:
För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns tror vi att du brinner för försäljning lika mycket som vi och att du har en hög servicekänsla. Du trivs med om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete. Samtidigt förväntar vi oss att du tar stort eget ansvar för såväl kund som försäljning. Du är flexibel och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Du är nyfiken på kunden och delar med dig av dina kunskaper och idéer.
När du gör ett bra jobb hos oss finns goda möjligheter att utvecklas och få nya utmaningar inom Åhléns.
Vår ambitionen är att rollen som Teamleader är ett första steg mot ytterligare ledande roller inom företaget.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 80% av en heltid och arbetstiderna kan variera mellan 07.00-21.00 vardag och helg. Du jobbar på schema som sträcker sig över helger och vardag. Vi ser gärna att du kan börja hos oss Augusti 2023.
Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.
25-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!