Vill du jobba på Regeringskansliet? Ta chansen att ansöka till lediga jobb och bidra till samhällets utveckling.
Att jobba på Regeringskansliet är en unik möjlighet att arbeta nära Sveriges politiska ledning och bidra till samhällsutvecklingen. Som anställd kan man ta del av intressanta och utmanande uppdrag inom olika politikområden, både på nationell och internationell nivå. Regeringskansliet erbjuder även sommarjobb för studenter, vilket kan vara en bra start för en framtida karriär inom den offentliga sektorn. Som anställd på Regeringskansliet förväntas man arbeta i en högpresterande miljö där kraven på noggrannhet, självständighet och samarbetsförmåga är höga. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på tjänst, men kan exempelvis innefatta att ta fram underlag och analyser för politiska beslut, organisera möten och evenemang, eller samordna internationella samarbeten. För att kunna jobba på Regeringskansliet krävs ofta en högskoleutbildning, och det är viktigt att man har en god förståelse för samhällsfrågor och politiska processer. Goda språkkunskaper, både i svenska och engelska, är också en fördel då mycket av arbetet sker på dessa språk. Trots höga krav på prestation och kompetens erbjuder Regeringskansliet goda anställningsvillkor, som bland annat innefattar flexibla arbetstider, friskvårdsbidrag och möjlighet till kompetensutveckling.
Är du den perfekta kandidaten? Klicka på "Ansök nu" så kontaktar vi dig så fort vi kan!
26-03-2025
Klicka på “Ansök nu”-knappen och få snabbare åtkomst till kommande lediga jobb på Regeringskansliet. Tänk på att detta fungerar som en jobb-avisering där vi kontaktar dig när nya jobb inom denna kategori publiceras på vår plattform.
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!