Om tjänsten
Kort om tjänstenI rollen som vd assistent kommer du att arbeta med varierande och utvecklande arbetsuppgifter, du blir även en viktig del av ett sammansvetsat team som värdesätter gott samarbete.
Om verksamhetenBokförlaget Stolpe ger ut fackböcker av högsta kvalitet, vilket betyder att vi lägger stor vikt vid design, repro, tryck och bindning.
Förlaget ingår i Axel och Margaret Ax:son Johnsons stiftelse vilket ger oss stora möjligheter att utveckla verksamheten.
Vi förlägger böcker baserade på stiftelsens forskningsprojekt, seminarier eller erhållna stipendier och ser till att de blir tillgängliga i Sverige och övriga världen.
Mer om tjänstenAtt få förmånen att arbeta nära vår grundare innebär ett stort ansvar och kunnande.
Du arbetar under ledning av förlagets vd och nära marknadsansvarig inom alla av Bokförlaget Stolpes förekommande områden som externa medarbetare inom produktion och marknad, releaser och event.
Tjänsten innebär en central roll hos ett bra team med de möjligheter det innebär.
För att lyckas i rollen krävs det noggrannhet och en stark strukturkänsla då man ansvarar, planerar och koordinerar arbets relaterade åtagande. I din tjänst har du ett helhetsansvar för kalendern och bidrar därmed till att avlasta vd.
Mycket goda kunskaper inom MS Office och god digital kompetens är meriterande.
Du är duktig på kommunikation och förstår att hantera information( då allt är av ytterst företags stämplat värde.)
Hos oss får du ett spännande och utvecklande jobb där ingen dag är den andra lik. Vi arbetar i underbara lokaler på Stureplan i centrala Stockholm.
Resor nationellt och internationellt förekommer och kan vara en viktig del i rollen.
Din profilVi letar efter en person med hög integritet som är van att jobba proaktivt och strukturerat.
Du trivs i sociala sammanhang med förmågan att kunna läsa av situationer och sammanhang.
Med ett lösningsorienterat och kreativt tänk tar du dig an olika utmaningar, egna initiativ är något du är trygg med samt är nödvändigt för att trivas.
Rollen kräver att du är prestigelös samt har en god förmåga att arbeta under press.
Förutom marknadsmässig lön, pensionsavsättningar och friskvårdsbidrag erbjuder vi en stimulerande och rolig arbetsplats med utrymme att växa!
Vi ser för att lyckas i rollen att erfarenhet av liknande arbetet eller inom kommunikation och marknad är meriterande.
Som person är du nyfiken och ser helheten samt kommunicerar obehindrat på både Svenska & Engelska i tal och skrift.
AnsökanVälkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt.
Urvalsprocessen sker löpande. I det här uppdraget samarbetar vi med Dreamwork och deras rekryteringsspecialist Bengt Lööw Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.
Extra information
- Status
- Stängd
- Önskad utbildningsnivå
- Grundskola
- Ort
- Stockholm
- Typ av kontrakt
- Heltidsjobb (förstajobb)
- Typ av jobb
- Kontor / Administration
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
- Språk
- Svenska