Välkommen till Hemköp, vi erbjuder en arbetsplats med familjär stämning och tydliga gemensamma värderingar - kärleken till mat genomsyrar allt vi gör.
Hemköp erbjuder en jämställd arbetsmiljö och hos oss får du en bra balans mellan jobb, fritid och familj.
Kom till Hemköp och var med och bygg oss ännu starkare! Här får du möjlighet att arbeta i en spännande organisation med ett starkt varumärke i en verksamhetsnära roll. Du erbjuds möjligheten att påverka från dag ett och får ta stort ägarskap kring vår framtida utveckling.
Hos oss genomsyrar kärleken till mat allt vi gör – vi vill göra livet enklare för alla matälskare som vill äta gott varje dag. Vi utmanar för att ligga i framkant inom hållbarhet och utvecklar ständigt ett attraktivt erbjudande med butiker i geografiskt viktiga lägen och e-handel för att ha marknadens nöjdaste kunder. Med långsiktighet, kundfokus och ansvar arbetar Hemköp för en lönsam och hållbar tillväxt. Hemköp är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Hos oss ger drivkraft växtkraft – och inom koncernen utvecklas vi tillsammans.
Nu söker vi dig som brinner för att arbeta med mat och människor och som ser det som en utmaning att vara med och utveckla vår digitala försäljning och e-handel. Du arbetar i nära samarbete med specialister inom Digitala försäljningsavdelningen och andra säljsupporterande avdelningar inom Hemköp och Axfood koncernen. Rollen är placerad i fina lokaler på Torsplan i Stockholm och du kommer tillhöra ett härligt team inom E-handel, du rapporterar till Chef för Ehandel och Omnikanal.
I rollen som ansvarig Online Merchandiser & Campaign specialist arbetar du med att utveckla och driva framgångsrik försäljning online. Med en strukturerad arbetsprocess genomför du sortimentsprognoser, placerar och paketerar sortimentet så att det blir relevant för kunderna genom hela köpresan på Hemköp.se. Du ansvarar för att planera säljstyrningen av produkterna i linje med Hemköps kommersiella plan och optimerar löpande för att driva direkt effekt av försäljningsdrivande aktiviteter som du genomför.
Inom ditt ansvar ingår även att optimera kategoriträdet, uppdatera artiklar vid varje revidering/nyhetslanseringar och underhåller sajtens sökmotor. Genom analysarbete driver du sortimentsförsäljningen mot uppsatta budgetmål och nyckeltal. Du är kontaktperson för produktleverantörer för samarbeten kring köpbara ytor, vilka du även planerar och koordinerar genomförandet för.
Till rollen som Online Merchandiser & Campaign specialist söker vi en säljdriven, kommunikativ och strukturerad person som kan fortsätta utveckla Hemköpkedjan till nästa steg.
Som person bidrar du med din positiva energi och ser värdet i att nätverka internt såväl som externt. Din förmåga att samarbeta och kommunicera på ett tydligt sätt i budskap och handling kommer att hjälpa dig att vara lyckosam i denna roll. Du ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv och har ett starkt intresse för försäljning, kundnytta samt att utveckla företagets lönsamma affärer. Att arbeta med att skapa struktur samt ordning och reda är viktigt för dig.
Vi tror att du har Du har en god analystisk förmåga och har erfarenhet av att jobba med köpbeteende och med sortiment och exponeringsstrategier online. Du har några års kampanj- eller säljerfarenhet från detaljhandeln (dagligvaruhandeln är meriterande) samt erfarenhet av försäljning online. Du är också bra på att förmedla och tydligt presentera dina insikter både visuellt och kommunikativt. Rollen kräver att du har en god teknisk förståelse för ehandelsplattformar och av att jobba i digitala system. Du måste ha utmärkta kunskaper i inom Excel. Det är meriterande att du har erfarenhet av vår e-handelsplattform SAP Hybris men inget krav.
25-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!