Är du en duktig administratör som älskar ordning och reda och du dessutom har tidigare erfarenhet av affärssystem och logistik? Då tycker vi att du ska söka tjänsten som Administrator på Viasat Satellite Services.
Det här erbjuder vi dig
Som Administrator på Viasat är du ansvarig för att upprätta samt underhålla processer och rutiner för teknisk support mellan Viasat Satellite Service och Viasats externa och interna avdelningar för att på så sätt säkra hög kunskapsgrad och effektiv hantering av våra TV-tjänster.
Administrering av logistik såsom inköpsplanering och orderadministration tillhör också dina arbetsuppgifter. I logistikfunktionen ingår även att göra återkommande analyser och adhoc-analyser kring prognoser och utfall.
En dag på jobbet i rollen
Rollen som Administrator är en central och viktig del i det dagliga arbetet på Viasat Satellite Services. Du kommer att ha hand om Viasats kanallanseringar, TV-paketdefinitioner samt den Elektroniska TV-guiden. Därmed kommer du att arbeta med att införa och underhålla befintliga tjänster, paket och strukturer i affärssystem och produktdatabas på ett noggrant sätt för att säkerställa att alla TV-kanalerna levereras utifrån korrekta underlag. Du fyller dessutom en viktig funktion i att ge andra avdelningar support i frågor kring produkterna i affärssystemet.
Du kommer till exempel att:
Vad söker vi?
Tjänsten passar dig som trivs i en roll som ställer höga krav på noggrannhet. Du älskar att ha ordning och reda omkring dig. Att leverera hög kvalitet i ditt arbete är en självklarhet för dig. För att lyckas i rollen krävs mycket goda kunskaper i Excel. Vi ser även gärna att du har en grundläggande förståelse för redovisning.
Vår framgång bygger på att vi kombinerar vår yrkesskicklighet med våra värderingar. Smart, Bold, Fun och Engaging innebär att vi vågar tänka nytt, tar nya initiativ med en attityd till att lyckas och skapa underhållning i världsklass. Vill du bli en av oss?
Ansökan
Ansök genom att och bifoga CV samt personligt brev. För mer info, kontakta Mikael Cohen, VSS Admin Team Leader, på 073- 6992568. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
MTG är ett företag för dig som älskar att arbeta med underhållning. För dig som lever för att skapa trollbindande upplevelser och innehåll som förgyller människors vardag. Vi tycker det är självklart att underhållningen finns tillgänglig överallt – på alla plattformar, både hemma och när du reser. I en värld som förändras snabbt söker vi dig som fascineras av utveckling och nya kreativa idéer. Du som vill vara med och forma framtidens spelplan och som inte är rädd för att prova nya vägar.
Är du intresserad av ett spännande jobb i en positiv och energisk miljö som gör avtryck på omgivningen, då är Modern Times Group stället för dig! Fler än 20 produktionsbolag, över 100 Tv-kanaler, mängder av marknadsledande digitala produkter och tjänster, i nästan 130 länder, över 6 kontinenter… välkommen med din ansökan till oss.
26-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!