Drivs du av att jobba i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter? Brinner du för försäljning, kundfokus och att ge det bästa värdskapet i alla kundmöten? Då är det dags att se hit!
Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda den transformationen och hjälpa våra kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!
Vi söker nu dig som vill driva och hjälpa oss utveckla det viktiga arbetet inom Arbetsmiljö och hälsa för att säkerställa en säker och trygg arbetsmiljö för våra medarbetare, där hälsa och välmående är en naturlig del av vår vardag.
Rollen
Som Arbetsmiljöspecialist arbetar du med att samordna arbetet med hälso- och arbetsmiljörelaterade frågor inom den svenska verksamheten. Du arbetar även proaktivt för att förebygga olyckor och utgör ett viktigt stöd för våra chefer och medarbetare inom ditt område. I din roll har du många viktiga gränssnitt såväl internt som externt.
Du arbetar tillsammans med ett team bestående av 6 specialister som ansvarar för olika ledarprocesser inom HR. Arbetet utgår från vårt trevliga kontor på Sveavägen i Stockholm men du kommer också att besöka stationer, depåer och andra kontor som en del av din roll.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Vem söker vi?
Vi söker dig som har kompetens och intresse för att driva det systematiska arbetsmiljöarbetet inom en personalintensiv verksamhet. Då detta är en specialistroll behöver man ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har en akademisk bakgrund, har du erfarenhet från retail är det en merit.
Som person är du trygg, strukturerad och kommunikativ. Du har ett starkt eget driv, är ansvarstagande och tycker om att bygga relationer. Du är serviceorienterad, tydlig och tycker det är självklart att jobba nära affären.
Om du tycker att det här stämmer in på dig kan vi erbjuda dig en spännande tjänst där du får möjlighet att driva utveckling inom ett av våra viktigaste specialistområden, Hälsa och arbetsmiljö.
Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 14 juni. Vid frågor kontakta Karin Lindquist på , tel 0701-688147
OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.
Tjänstepension och friskvårdsbidrag
Lunchbidrag som betalas ut med lönen
Fri läkarvård upp till högkostnadsskyddet
Möjlighet till ersättning vid föräldraledighet
Lån via OKQ8 Bank till rabatterade priser
Personalrabatt på våra stationer
3 extra klämdagar varje år, utöver semester
Utbildningar via interna plattformar
Fler personalerbjudanden i förmånsportalen
26-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!