Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet, Beauty Bargain och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.
Åhlens IT Drift är inne i en stark utvecklingsfas där målet är att ha funktioner som driftas i en modern, flexibel, skalbar och kostnadseffektiv lösning för infrastruktur och drift. Vi jobbar i en hög förändringstakt och möjligheten att bidra och påverka utvecklingen är stor. Åhléns söker nu en Tjänstägare inom IT Drift som tidigare arbetat som projektledare/förvaltningsledare med erfarenhet av att planera, leda och följa upp projekt inom IT Drift.
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vi erbjuder
Rollen som Tjänsteägare IT Drift innebär främst att du kommer driva projekt inom IT drift, men också att vara koordinator för utveckling av avdelningens processer och rutiner samt införande av förändringar inom förvaltningen av Åhlens IT Drift och Support.
I rollen ingår även:
Som Tjänsteägare IT Drift är du en del av ett ambitiöst team på 7 personer och rapporterar till IT Drift och Support Chef.
Vi söker
Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre.
Till oss tar du med dig:
Som person är det viktigt att du har hög samarbetsförmåga och ett affärsmässigt arbetssätt då du kommer att arbeta tillsammans med och ha kontakt med många delar av organisationen. Du har förmågan att fatta snabba beslut och är öppen för förändringar och nya lösningar. Du bör även vara mycket drivande, resultatorienterad och tydlig i din kommunikation. Vidare bör du ha en god förmåga att omsätta strategier och planer till operativt genomförande.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
26-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!