Dollarstore är en svensk butikskedja. DollarStore är till för alla som älskar att shoppa kända och nya märken till riktigt bra priser på ett och samma ställe!
Vi söker en redovisningsekonom till vårt huvudkontor i Kista!
Dollarstore befinner sig i en högexpansiv fas med spännande framtidsutsikter. Vi erbjuder stora utvecklingsmöjligheter för dig som gillar tempo och utmaningar. På Dollarstore är vi en familj. Sammanhållningen och teamkänslan är ryggraden i företaget. Vi tycker om att ge våra medarbetare ansvar och uppmuntrar dem till att fatta beslut och hitta egna lösningar i det dagliga butiksarbetet. Vi tycker att det är viktigt att ha kul på jobbet och trots ett stundtals högt tempo finns det alltid tid för skratt. Dollarstore erbjuder varierande arbetsuppgifter och ett utvecklande klimat för dig som gillar att hitta lösningar och är snabb i fötterna. Hos oss har du en möjlighet att göra skillnad på riktigt – att skapa en bättre vardag för våra kunder.
Dollarstores DNA
o Vi är närvarande mot kunder och kollegor och tror på att alla människor har rätt till glädje, gemenskap och fantastiska priser.
o Vi har de mest upplevelsefyllda butikerna och produkter som hela tiden överraskar.
o Vi är alltid ärliga och vi är på riktigt. No monkey business – helt enkelt.
o Vi har de lägsta priserna och skapar mest värde till våra konsumenter. Detta görs genom att vi alltid har kostnaderna i fokus.
Om arbetet
Som redovisningsekonom kommer du ingå i ett team av fyra personer. Avdelningen sköter idag ekonomin för 100 butiker runt om i Sverige. Arbetet kräver även internationella kontakter då vi har en supportfunktion i Litauen.
Arbetsuppgifter:
• Löpande redovisning inklusive Koncernredovisning
• In- och utbetalningar
• Moms- och skattedeklarationer samt även inkomstdeklaration
• Avstämningar i samband med månads- och årsbokslut
• Likviditetsbudget och kassaflödesanalyser
• Lönehantering och support för löneavdelningen
• Service och stöd i redovisningsfrågor
• Analysera och sammanställa rapporter
• Utveckla och kvalitetssäkra rutiner och processer
Din bakgrund
Vi söker dig som har utbildning inom ekonomi och 3-4 års erfarenhet inom arbetsuppgifterna ovan. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Du ska besitta god IT-vana samtidigt som det är meriterande med erfarenhet inom Visma Business. Som person är du resultatinriktad, samarbetsvillig, strukturerad och ansvarsfull. Det är viktigt för dig att ge god service.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning med placering på vårt huvudkontor i Kista.
Tillträde omgående eller enligt överenskommelse.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Intervjuer sker löpande. Det innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden har löpt ut.
Välkommen med din ansökan!
26-03-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!