Inaktiv platsannons

Lönespecialist och Teamledare i Östersund

Om tjänsten

Om jobbet

HR Payroll som är en del av HR Sverige ansvarar för utbetalningar av lön och andra ersättningar i Swedbank och till Sparbanker som har sin lönehantering hos Swedbank. Uppdraget innebär att leverera en förstklassig service och kvalitetssäker tjänst till våra kunder. Uppdraget innebär också att ständigt utveckla och förbättra rutiner och processer. Viktig del i det arbetet är att nyttja möjligheter och verktyg för digital hantering.

Hr Payroll är tillsammans med HR Helpdesk lokaliserad till Östersund och sysselsätter ca 30 personer.

  • Vi söker dig som vill bidra till vår leverans genom operativt lönearbete samt med uppdrag att arbetsleda lönearbete och förbättringsarbete inom enheten
  • Vi söker dig som lockas av administrativt arbete och att utveckla det tillsammans med teamet.

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av att:

  • Arbetsleda ett team med 11 personer
  • Koordinera lönearbetet inom enheten
  • Eget operativt lönearbete
  • Leda systematiskt förbättrings- och utvecklingsarbete
  • Ingå i ledningsteam för HR Payroll

I din roll är du underställd chefen för HR Payroll.

Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen
  • Gedigen erfarenhet av operativt lönearbete
  • Intresse och förmåga att leda andra
  • Kvalitets- och förbättringsarbete
  • Officepaketet i allmänhet och Excel i synnerhet

Vi ser gärna att du har utbildning till lönespecialist eller akademisk utbildning inom personalfrågor, arbetsrätt och/eller ekonomi, alternativt kunskap enligt motsvarande. Du bör ha arbetat inom en större organisation. Du har ett intresse för IT och utveckling av kombinationen "människa och teknik".

Du gillar nya utmaningar, förändringsarbete och skapande av nya rutiner och arbetssätt. Du bör ha god struktur och planeringsförmåga.

Du är grundglad och har en positiv inställning och brinner för att utveckla människor och verksamheter, samt delar våra värderingar "Öppen, Enkel och Omtänksam".

Du kanske tidigare har jobbat med
  • Löneadministration inom större organisation
  • Lönesystem där digitala tjänster och självservice för medarbetare och chefer ingår
  • Arbetsledning
  • Systematiskt förbättrings- och utvecklingsarbete

Möjliga nästa karriärsteg
  • Chef
  • Andra funktioner inom HR

Varför jobba med oss?

I vår enhet får du både vara med och utveckla lönetjänsten och dig själv. Vi är ett team med glada och engagerade kollegor som har roligt tillsammans. I den här rollen får du ta eget ansvar och jag ger dig fullt förtroende. I gengälld förväntar jag mig en rak kommunikation, ditt engagemang och din delaktighet.

Jag är som person mycket engagerad i mitt jobb. Det är viktigt för mig att all personal mår bra och att vi har roligt på jobbet.

 

Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Inte något för dig? – tipsa en kollega om jobbet!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

 

Publicerad den

24-03-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Östersund
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Östersund | Kontor / Administration | IT | Heltidsjobb (förstajobb)